سیاسی
ایرنا
۱۴۰۱/۰۷/۱۱ ۰۹:۴۰:۰۴
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: مراجع پنجگانه صلاحیت زاهدی وفا را تایید کردند
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: مراجع پنجگانه صلاحیت زاهدی وفا را تایید کردند
نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استعلامات پنجگانه از سپاه، نیروی انتظامی، وزارت خارجه، وزارت اطلاعات و وزارت علوم در مورد مدارک تحصیلی، تابعیت،اموال و صلاحیت زاهدی وفا اخذ شده است، گفت: شایعات صحت ندارد و وزیر پیشنهادی از صلاحیت لازم برای رای اعتماد برخوردار می‌باشد.
ایرنا

ولی اسماعیلی در گفتگو با ایرنا با اشاره به بررسی برنامه های وزیر پیشنهادی تعاون، کار، رفاه اجتماعی در کمیسیون اجتماعی اظهار داشت: کمیسیون اجتماعی چهارمین جلسه برای بررسی برنامه‌های زاهدی وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار ، رفاه اجتماعی برگزار کرد علاوه بر این جلسه ای فوق العاده نیز برای بررسی برخی شبهات در مورد وی برگزار شد که حدود ۴ ساعت به طول انجامید.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی از بررسی وضعیت صندوق‌های بازنشستگی و بیمه‌های تامین اجتماعی در کمیسیون با حضور زاهدی وفا خبر داد و گفت: وزیر پیشنهادی برنامه‌هایی برای توسعه سرمایه گذاری شرکت‌هایی مثل شستا ارائه داد و اعلام کرد در همه استان‌ها شرکت‌های سرمایه گذاری با حضور استانداران تشکیل خواهیم داد و به استان‌های محروم توجهی ویژه خواهیم داشت.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: در نهایت پس از ۴ ساعت جلسه بررسی برنامه های وزیر پیشنهادی پس از خروج زاهدی وفا از اعضای کمیسیون در مورد رای اعتماد به وی رای گیری شد و اعضای کمیسیون با اکثریت ارا با رای اعتماد به وزیر پیشنهادی تعاون موافقت کردند، گزارش نظر موافق کمیسیون اجتماعی در مورد برنامه های وزیر پیشنهادی و رای اعتماد به زاهدی وفا روز سه شنبه در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی اظهار داشت: استعلامات پنجگانه  از سپاه، نیروی انتظامی، وزارت خارجه، وزارت اطلاعات و وزارت علوم در مورد مدارک تحصیلی، تابعیت،اموال و صلاحیت زاهدی وفا اخذ شده است مشخص شد که شایعات صحت ندارد و کذب است و وزیر پیشنهادی از صلاحیت لازم برای رای اعتماد برخوردار می باشد.

وی افزود: وزیر پیشنهادی در مورد شایعات پیرامون اموالش هم توضیحات کاملی ارائه داد، وی عضو هیچ هلدینگی نیست، اموال وی ارثیه پدری است، اسناد و مدارک هم اثبات می کرد این اموال مشروع و حلال است و از قِبل اموال پدرشان کسب شده و شایعه اموال نامشروع درمورد وی صحت ندارد.

اسماعیلی تاکید کرد: فضای مجلس برای رای اعتماد به وزیر پیشنهادی ۵۰-۵۰ بود اما با توجه به نظر کمیسیون اجتماعی در مورد رای اعتماد مثبت به وزیر پیشنهادی به نظر می رسد احتمال رای اعتماد به وزیر پیشنهادی افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، جلسه بررسی رای اعتماد به وزیر پیشنهادی تعاون،کاتر، رفاه اجتماعی روز سه شنبه ۱۲ مهر، با حضور رییس جمهور در صحن علنی مجلس برگزار می‌شود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما