بین الملل
فارس
۱۴۰۱/۰۳/۲۷ ۱۱:۰۴:۵۲
افشای جعلی بودن منابع مورد استناد یک روزنامه آمریکایی
افشای جعلی بودن منابع مورد استناد یک روزنامه آمریکایی
روزنامه یو‌اس‌ای تودی ۲۳ مقاله‌ای را که یک خبرنگارش در آنها به منابع جعلی و ساختگی استناد کرده بود از روی وب‌سایت خود حذف کرد.
فارس

روزنامه‌نگاری که گفته می‌شود به منابع جعلی استناد کرده «گابریلا میراندا» نام دارد. او گزارشگر بخش اخبار فوری یو‌اس‌ای تودی بود و چند هفته پیش از این روزنامه مستقر در ویرجینیا استعفا کرد. آخرین مقاله‌ای که او برای یو‌اس‌ای‌ تودی نوشته ۱۷ آوریل بوده است.

روزنامه یو‌اس‌ای تودی اعلام کرده بعد از دریافت یک درخواست برای اصلاح چند مقاله مقاله‌های خبرنگارش را زیر ذره‌بین قرار داده است. این ممیزی آشکار کرده افرادی که میراندار به آنها استناد کرده ارتباطی با سازمان‌های مورد ادعایش نداشته‌اند.

یواس‌ای‌ تودی گفته این روزنامه همچنین نمی‌تواند به طور مستقل صحت سایر استنادهای میراندا را تأیید کند. مایکل مک‌کارتر، مسئول بخش مسائل اخلاقی و استانداردها در این روزنامه گفته قصد دارد با انتشار یادداشتی مخاطبان را از تحقیقات در خصوص این موضوع مطلع کند.

او گفته یو‌اس‌ای تودی قصد دارد با تجدیدنظر در برخی از رویه‌هایش از بروز اتفاقات مشابه در آینده جلوگیری کند.

میراندا در مرحله تحقیقات هم اقداماتی برای فریب دادن تیم تحقیق انجام داده و برای اثبات صحت منابعش ادله جعلی به آنها ارائه داده است. 

عنوان یکی از مقاله‌هایی که از وب‌سایت روزنامه آمریکایی حذف شده واکنش زنان اوکراین به جنگ در این کشور بوده است.

این اتفاق برای یو‌اس‌ای تودی ناآشنا نیست. سال ۲۰۰۴ هم این روزنامه، جک کلی، روزنامه‌نگار برنده جایزه پولیتزر را به روایت‌های جعلی و سرقت ادبی از رسانه‌های دیگر متهم کرد. جک کلی پس از عذرخواهی از سمتش استعفا کرد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما