اجتماعی
ایسنا
۱۴۰۰/۰۸/۲۲ ۱۳:۱۵:۰۱
تشدید برخورد با پلاک‌های مخدوش و دستکاری شده از امروز
تشدید برخورد با پلاک‌های مخدوش و دستکاری شده از امروز
جانشین رییس پلیس راهور تهران بزرگ از اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش و مخدوشی پلاک در تهران خبر داد.
ایسنا

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور درباره برخورد پلیس با مخدوش کردن پلاک و همچنین پوشش آن اظهارکرد:‌ برابر ماده 720 قانون مجازات اسلامی هرفردی که در ارقام و مشخصات پلاک وسیله نقلیه موتوری تغییری ایجاد کرده یا پلاک وسیله دیگری را به آن الصاق کند به حبس از شش ماه تا یکسال محکوم خواهد شد. این موضوع نشان می‌دهد که مخدوش کردن پلاک نه تنها یک تخلف رانندگی است؛ بلکه جرم نیز محسوب شده و از این رو پلیس به جد با آن برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه مرتکبان چنین جرائمی علاوه بر توقیف خودرو و جریمه به دادسرا نیز معرفی خواهند شد، گفت:‌ این طرح همواره در حال اجرا بوده اما از امروز با شدت بیشتری اجرای آن ادامه خواهد داشت و مأموران پلیس راهور با استقرار در مبادی ورودی طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا و همچنین در هنگام شب و ترددهای شبانه نسبت به شناسایی و برخورد با خودروهای دارای پلاک مخدوش، دستکاری یا پوشانده شده اقدام خواهند کرد. 

موسوی پور افزود : همچنین تخلفاتی نظیر ناخوانا بودن پلاک، تغییر محل نصب پلاک ، تردد با پلاک اعزام به تعمیرگاه بعد از مهلت زمانی تعیین شده و ... نیز از جمله مواردی است که پلیس با آن برخورد خواهد کرد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما