بین الملل
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۰/۰۸/۰۱ ۰۸:۳۶:۱۶
آمریکا: سرکرده ارشد القاعده در سوریه کشته شد
آمریکا: سرکرده ارشد القاعده در سوریه کشته شد
سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا ساعاتی پیش گزارش داد عبدالحمید المطار، سرکرده ارشد گروه القاعده را با پهپاد در سوریه کشته است.
باشگاه خبرنگاران جوان

به نقل از خبرگزاری رویترز، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) از کشته شدن عبدالحمید المطار، سرکرده ارشد گروه تروریستی القاعده در حمله پهپادی این کشور در سوریه خبر داد. 

بر این اساس، جان ریگسبی، یک مقام ارتش آمریکا در این باره اعلام کرد: از بین رفتن این سرکرده ارشد گروه القاعده توانایی این سازمان تروریستی را در انجام دسیسه‌های بیشتر علیه شهروندان آمریکایی در جهان و سایر متحدان ما به شدت کاهش خواهد داد.

وی ادامه داد: هیچ تلفات احتمالی دیگری در این حمله پهپادی گزارش نشده است. این حمله با استفاده از یک هواپیمای بدون سرنشین ام کیو-۹ آمریکا انجام شده است.

ریگسبی افزود: القاعده از خاک سوریه به عنوان پایگاهی امن برای تجدیدنیرو، هماهنگی و برنامه ریزی برای عملیات‌های خارجی استفاده می‌کند.

این واکنش آمریکایی‌ها دو روز پس از حمله به یک پایگاه آمریکایی در جنوب سوریه صورت گرفت. این مقام آمریکایی البته در سخنانش نگفت که این حمله به تلافی حمله دو روز پیش به پایگاه نظامیان این کشور انجام شده است یا خیر.

در سپتامبر سال جاری میلادی نیز وزارت دفاع آمریکا سلیم ابو احمد یکی دیگر از سرکردگان ارشد القاعده را در شمال غرب سوریه مورد هدف قرار داده بود. بخش‌های زیادی از ادلب و حلب هنوز در دست نیرو‌های مخالف و گروه‌های تروریستی از جمله گروه حیات تحریر الشام است که پیشتر خود را وابسته به القاعده عنوان کرده بودند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما