سیاسی
منیبان
۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ۱۱:۳۰:۱۹
درخواست همسر تاج‌زاده از دستگاه قضا
درخواست همسر تاج‌زاده از دستگاه قضا
همسر مصطفی تاجزاده اظهار کرد: تقاضای من از قوه قضاییه این است که حتما ترتیب مناظره زنده تلویزیونی را بدهند.
منیبان

فخرالسادات محتشمی پور، همسر مصطفی تاجزاده فعال سیاسی، در توضیح آخرین روند پرونده مصطفی تاجزاده و اظهارات اخیر سخنگوی دستگاه قضا اظهار کرد: اینکه آقای تاجزاده متهم به اجماع و تبانی علیه امنیت ملی باشد یک شوخی و یک طنز تاریخی است چون همه منصفین بی غرض او را می شناسند و صحبت هایی که او داشته کاملا روشن است. بیانات و رویکردهای تاجزاده همیشه در جهت حفظ امنیت ملی بوده و به نظر من و قاطبه مردم و کسانی که نسبت به او شناخت دارند بازداشت ایشان اقدامی بر علیه امنیت ملی است چون همیشه همه را به وحدت و یکپارچگی و حفظ کیان کشور و به عدم اقدامات خشونت آمیز و تنش زا و مواضعی این چنینی دعوت کرده و درمشفقانه و‌مصلحانه بودن نقدهایش به رهبری هیچ گونه ابهامی نیست.

وی افزود: اینکه نیروهای امنیتی یورش آورده آقای تاج زاده را آخر شب یک روز تعطیلی بازداشت کرده به سلول انفرادی برده اند و تحت فشار بازجویی قرار داده اند اقدامی عجیب و غیرقانونی است، البته ایشان زیر بار بازجویی نرفته و منتظر است که اگر قرار است برای او دادگاهی تشکیل شود، تشکیل شود و اعلام کرده اند من در هیچ دادگاهی شرکت نمی کنم تا زمانی که آقای جنتی که دهه های پیش ایشان از او شکایت کرده است و به شکایت او رسیدگی نشده و متاسفانه دستگاه قضا ایشان را مصون می دانند تعیین تکلیف شود، همسرم می گفت مولا علی در هنگام زمامداری اش مانند یک فرد عادی در محکمه شرکت کرد و‌اجازه بی عدالتی نداد.

همسر مصطفی تاجزاده تاکید کرد: در زمان‌حاکمیت غیرمعصوم هیچ کس مصون از اشتباه نیست تا اجازه هیچ گونه نقدی داده نشود و‌منتقد مصلح را به بند بکشند. به هر حال تاجزاده این دغدغه را دارد و می گوید برای اجرای عدالت همه در برابر قانون برابر هستند و من یک شکایت رسمی و حقوقی کرده ام و باید به شکایت من رسیدگی شود و تا زمانی که به این شکایت رسیدگی نشود من این حق را برای خود محفوظ می دانم که در هیچ دادگاهی شرکت  نکنم.

وی افزود: من به عنوان یکی از اعضای خانواده  و به عنوان همسر ایشان در هر دادگاهی شهادت می دهم که حتی زمانی که تندترین نقد ها به حاکمیت روا بود تاجزاده برای اینکه خدای نکرده فروپاشی صورت نگیرد و ما در کشورمان دچار جنگ داخلی و ناامنی نشویم همه را به آرامش و گفت و گو دعوت کرده است.

محتشمی پور ادامه داد: تقاضای من این است که حتما ترتیب یک مناظره زنده تلویزیونی را بدهند تا همسرم با هر کسی که فکر می کنند در حد و شان آقای تاجزاده است در فضایی برابر مناظره کند تا مشخص شود آنچه اکنون مصداق اتهامات آقای تاج زاده بیان شده است جز نقد مشفقانه حاکمیت نبوده و نیست.

وی با بیان اینکه مشخص نیست بازداشت موقت چه زمانی دارد، خاطرنشان کرد: ما هم تقاضای اجرای قانون را داریم و باید تمام حقوق زندانی اجرا شود و باید بفهمیم این بازداشت موقت تا کی ادامه دارد. امروز حدود یازده روز از این بازداشت می گذرد و ما تقاضای آزادی هر چه زودتر این فرزند برومند و آزاده کشور را داریم.

وی در توضیح تماس مصطفی تاجزاده با خانواده گفت: دیروز آقای تاجزاده تماسی گرفتند که ناتمام ماند و‌ دخترانم نتوانستند با پدرشان صحبت کنند.

وی افزود: فشارهایی که بازجوها بر روی تعدادی از دوستان و همکاران آقای تاجزاده می آورند برای این است که بتوانند برای ایشان پرونده جدیدی تشکیل دهند و بیم پرونده سازی جدید می رود. در منزل ما شنود گذاشته شده است درحالیکه شنود غیر قانونی است. حال من نمی دانم دسیسه های دیگر به چه نحوی است. درحالیکه سخنگوی قوه قضاییه اتهامات ایشان را مشخص کرده و آقای تاج زاده هم صراحتا اعلام کرده که در هیچ بازجویی و بازپرسی و دادگاهی شرکت نمی‌کند دلیلی بر نگهداری ایشان در سلول انفرادی سپاه وجود ندارد، چنانچه سند و مدرکی علیه ایشان دارند و اتهام هم مشخص است پس پرونده را به دادگاه ارجاع دهند، چرا بازداشت کرده اند؟ البته اگر آقایان در گفتار خود صداقت دارند.

محتشمی پور یادآور شد: مهم این است که امروز آقای تاجزاده گروگان است و لابد منتظر هستند که بگوید من هر چه نقد داشتم اشتباه بود درحالیکه ایشان به اعتقادات خود اشاره کرده است و حرف حساب جواب دارد و جواب حرف حساب  زندان و محروم کردن از حقوق زندانی نیست. من منتظر تماس تلفنی ایشان هستم چون این حق بچه ها است که با پدرشان صحبت کنند و شماره تلفن همه ما را نهاد های امنیتی دارند و اگر ندارند من به آن ها می دهم تا با تک تک اعضای خانواده و به ویژه با دخترانشان صحبت کنند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما