سیاسی
دیده بان ایران
۱۴۰۰/۱۱/۲۱ ۰۹:۰۷:۱۴
نماینده مجلس: ۲۱ بهمن به خاطر صبر مردم در این ۴۳ سال مراسم شکرگزاری برگزار می شود
نماینده مجلس: ۲۱ بهمن به خاطر صبر مردم در این ۴۳ سال مراسم شکرگزاری برگزار می شود
رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی امروز در نشستی خبری گفت: در روز ۲۱ بهمن و شب ۲۲ بهمن همزمان با نوای گلبانگ الله اکبر، مراسم نورافشانی در سراسرکشور برگزار می‌شود. همچنین مراسم صبر و شکر در زیارتگا‌ه‌ها و بقاع متبرکه است زیرا رهبر معظم انقلاب مردم ایران را «صبار» و «شکور» نام نهادند. لذا این مراسم به شکرانه صبر این ملت بر همه مسائل در این ۴۳ سال و شکر همه نعمت‌های خداوند از جمله استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.
دیده بان ایران

سید نظام‌الدین موسوی، رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی صبح امروز، چهارشنبه ۲۰ بهمن، در نشست خبری تشریح برنامه‌های گرامیداشت چهل‌وسومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی۵۷، درباره برنامه‌های یوم‌الله ۲۲ بهمن سال جاری گفت: این مراسم در سراسر کشور از ساعت ۹:۳۰ آغاز و در شهرهای قرمز از جمله تهران به صورت خودرویی و موتوری برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در این روز مراسم نماز جمعه را هم داریم در تهران این تدبیر انجام شده که راهپیمایی به نماز جمعه متصل شود، لذا بعد از انجام راهپیمایی و برگزاری برنامه‌های متنوع در طول مراسم و میدان آزادی قطعنامه سراسری قرائت می‌شود و در نهایت سخنرانی رئیس‌جمهور در مراسم نماز جمعه در مصلای امام خمینی(ره) انجام می‌شود.

موسوی در ادامه با بیان اینکه مراسم ۲۲ بهمن به طور همزمان در حدود ۱۵۰۰ شهر و ۳۰۰۰ روستا برگزار می‌شود و حدود ۲۰۰ خبرنگار و تصویربردار خارجی و ۶۵۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی این مراسم را پوشش می دهند، مسیرهای ۱۲گانه راهپیمایی در تهران را به شرح ذیل اعلام کرد:

مسیر شماره یک(موتوری): مسجد امام حسین(علیه‌السلام)، میدان امام حسین(علیه‌السلام)، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی.

مسیر شماره دو (خودرویی): مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی، میدان آزادی.

مسیر شماره سه(خودرویی): مسجد امام هادی(علیه‌السلام)، خیابان شهید آقایی، میدان معلم، خیابان تختی، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی، میدان آزادی.

مسیر شماره چهار(موتوری): مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان شهید معیری، خیابان کارگر، میدان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی.

مسیر شماره پنج(موتوری): مسجد الجواد(علیه‌السلام)، میدان هفتم تیر، خیابان شهید آیت‌الله مفتح، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره شش(موتوری): مسجد حضرت امیر(علیه‌السلام)، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب اسلامی، خیابان آزادی، میدان آزادی.

مسیر شماره هفت(موتوری): مسجد حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، خیابان ستارخان ، خیابان شادمهر، خیابان آزادی، میدان آزادی.

مسیر شماره هشت(موتوری): مسجد حضرت حجت بن الحسن (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، خیابان رودکی، خیابان آزادی، میدان آزادی.

مسیر شماره نه(خودرویی): مسجد امام سجاد(علیه‌السلام)، ، خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی‌ جناح، میدان آزادی.

مسیر شماره ده(خودرویی): مسجد امام جعفر صادق(علیه‌السلام)، ، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی.

مسیر شماره یازده(خودرویی): مسجد جامع رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)، تهرانسر، بلوار شاهد، بلوار گلها، بزرگراه فتح، میدان فتح خیابان آیت الله سعیدی، میدان آزادی.

مسیر شماره دوازده(خودرویی): مسجد نظام‌مافی، بلوار آیت‌الله کاشانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی

موسوی در ابتدای این نشست با تبریک ایام‌الله دهه فجر و سالگرد ایام باشکوه حماسه سازی ملت قهرمان واسطوره‌ساز ایران، یاد و خاطره امام راحل، بزرگمرد تاریخ ماصر ایران را گرامی داشت.

وی افزود: امام در کویر استبدادزده و استعمارگزیده ایران در قرن بیستم با نوای ملکوتی الله اکبر و ملهم از اندیشه‌های دینی و قرآنی بنیان و پایه نهضت و انقلاب باشکوه اسلامی ایران را گذاشت و با رهبری داهیانه خود تحول بزرگی را در دنیای معاصر رقم زد..

موسوی در ادامه یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهید عزیز و عظیم الشأن حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر در ادامه ضمن تشریح مجموعه اقدامات این ستاد و کمیته‌های ۲۶ گانه شورای هماهنگی برای طراحی و اجرای برنامه‌های متنوع در طول ایام دهه فجر گفت: محور اصلی بحث‌های ما در دهه فجر امسال وحدت و امید و تبدیل این مناسبت به یک جشن ملی بود و لذا عنوان محوری دهه فجر امسال «جشن ملی ۱۴۰۰» است.

وی ابراز کرد: بنای اولیه ما این بود مراسم در شرایط عمومی‌تر و با حضور گسترده مردم با راهپیمایی عمومی برگزار شود اما در ستاد مرکزی و شورای هماهنگی اصل حاکم توجه به سلامت مردم عزیز است. مشاهده کردید که رهبر معظم انقلاب روی این موضوع چقدر تأکید دارند و در دیدار با همافران اعلام کردند که مقید به رعایت دستورالعمل‌های پزشکان می‌دانند و ما هم از این قاعده مسنثنی نیستیم و باید حتما در برنامه‌ها سلامت مردم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی لحاظ شود در عین حال که برنامه‌ها تعطیل‌بردار نیست و باید الگوی جایگزینی ارائه شود. امسال هم سعی کردیم در قالب‌های جدیدی برای برگزاری مراسم ورود کنیم.

موسوی در ادامه به تشریح برنامه‌های شب ۲۲ بهمن پرداخت و گفت: در روز ۲۱ بهمن و شب ۲۲ بهمن اتفاقات تاریخی مانند اعلام حکومت نظامی اتفاق افتاد که امام (ره) این توطئه را با خدعه اعلام کردن آن خنثی کردند و مردم در این شب به پشت بام‌ها رفته و شعار «الله اکبر» سر دادند ولذا در این شب و رأس ساعت ۲۱ بانگ دل‌انگیز الله اکبر از سوی مردم سر داده خواهد شد و مردم نشان خواهند داد همچنان مقید به این بانگ تکبیر هستند که هسته مرکزی و شعار اصلی نهضت اسلامی در تمامی مقاطع بوده است.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر بیان کرد: همزمان ب نوای گلبانگ الله اکبر، مراسم نورافشانی نیز در ۳۱ مرکز استان و ۴۰۰ شهر و ۳ هزار روستا برگزار می‌شود و در تهران هم در ۲۲ منطقه این مراسم در ۱۰۰۰ نقطه شهری برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه دیگر این روز برگزاری مراسم صبر و شکر در زیارتگا‌ه‌ها و بقاع متبرکه است زیرا رهبر معظم انقلاب مردم ایران را «صبار» و «شکور» نام نهادند. لذا این مراسم به شکرانه صبر این ملت بر همه مسائل در این ۴۳ سال و شکر همه نعمت‌های خداوند از جمله استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.

موسوی در خصوص برنامه یوم‌الله ۲۲ بهمن گفت: بنای اصلی ما در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد مرکزی دهه فجر بر حضور گسترده مردم و برگزاری مراسم راهپیمایی متعارف بود که به دلیل اهمیت حفظ سلامت مردم و بررسی همه جوانب و رایزنی با ستاد کرونا در نهایت به این نتیجه رسیدیم مراسم ۲۲ بهمن را در مناطق مختلف متناسب با رنگ‌بندی شرایط کرونایی در هر منطقه و استان به مسئولان استانی واگذار کنیم.

وی ابراز کرد: لذا مقرر شد در شهرهای دارای رنگ‌بندی قرمز راهپیمایی به صورت خودرویی و موتوریبا همان شکوه و صلابت و برنامه‌ها برگزار شود از جمله در تهران و بیشتر مراکز استان‌ها. در مناطق نارنجی و زرد نیز شکل راهپیمایی به تشخیص ستاد کرونا و مسئولان استان واگذار شده است. در شهرهای آبی نیز راهپیمایی به صورت عمومی است که مناطق خیلی کمی هستند.

موسوی بیان کرد: ما قطعا در این مراسم‌ها جایی را در فضای باز به عنوان مراسم رسمی با رعایت پروتکل‌ها خواهیم داشت و جایگاه و برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و سخنرانی داریم. در تهران در میدان آزادی جایگاهی در فضای باز داریم و مراسم رسمی برگزار می‌شود و برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و برنامه چتربازان اجرا می‌شود. منتهی مردم به صورت خودرویی و موتوری همراه با پوستر و پرچم ایران و پلاکارد در مراسم حضور خواهند یافت که این برنامه تا ساعت ۱۱ ادامه دارد.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر اظهار کرد: همچنین برای کسانی که امکان حضور در راهپیمایی ندارند امکان راهپیمایی مجازی فراهم شده است و مردم با مراجعه به آدرس bahman۱۴۰۰.ir می‌توانند اسم خود را ثبت کنند و شعار و پوستر بگذارند و حتی قطعنامه راهپیمایی را ملاحظه کنند.

وی یادآور شد: برای حفظ فضای بانشاط راهپیمایی ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، غرفه‌های فرهنگی، بهداشتی و موکب‌های فراوانی در مسیر راهپیمایی برپا می‌شوند که در تهران حدود ۲۰۰ غرفه توسط نهادهای مردمی و هیئات و مؤسسات فرهنگی و اجتماعی خواهیم داشت و مراسم سرود، تواشیح، همخوانی و اجرای نمایش‌های خیابانی انجام می‌شود.

موسوی در خصوص برنامه‌های ویژه میدان آزادی گفت: جلوه‌های ویژه، اجرای چتربازان نیروهای مسلح، انجام عملیات نمایش هوایی، اجرای سرود توسط رزم‌نوازان دژبان ارتش، مداحی توسط میثم مطیعی و گلباران مردم توسط بالگردهای ارتش و قرائت قطعنامه سراسری یوم‌الله ۲۲ بهمن از جمله این برنامه‌هاست.

وی در پایان اظهار کرد: ما در حالی چهل و سومین مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌کنیم که به زعم و اعتراف دشمنان قسم‌خورده این مملکت الحمدلله زیرساخت تحریم دچار مشکل شده و دشمنان شکست خورده‌اند و مسئولان آمریکایی به صراحت اعلام می‌کنند طرح فشار همه‌جانبه برای به زانو درآوردن ملت ایران شکست خورده است و صدای شکستن استخوان این تحریم‌ها و فشارها به گوش بانیان و طراحان اصلی آن رسیده و امیدورایم این جشن بزرگ جشن فائق آمدن ملت ایران بر همه مشکلات و تحریم‌ها و تهدیدات باشد.   

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما