ورزشی
مهر
۱۴۰۱/۰۴/۱۹ ۱۲:۱۸:۲۰
مدعیان نامدار کشتی آزاد به ایستگاه پایانی رسیدند
مدعیان نامدار کشتی آزاد به ایستگاه پایانی رسیدند
مدعیان نامدار تیم ملی کشتی آزاد امروز با حضور در مرحله نهایی چرخه انتخابی برای حضور در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ صربستان با یکدیگر «سرشاخ« خواهند شد.
مهر

آخرین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در رقابتهای جهانی ۲۰۲۲ صربستان امروز در حالی از ساعت ۱۰:۳۰ در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی آغاز می‌شود که ستارگان کشتی آزاد در برخی اوزان به مصاف هم خواهند رفت.
بر این اساس مدعیان نامدار اوزان ۶۱، ۸۶، ۹۲، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم رو در روی یکدیگر قرار خواهند گرفت تا در نهایت با گذر از فیلتر انتخابی به دوبنده تیم ملی دست یابند. ضمن اینکه با تاکید فراوان فدراسیون کشتی، قرار است از همه کشتی گیران شرکت کننده در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی تست دوپینگ گرفته شود.
بی تردید در بین مبارزات امروز مصاف وزن ۸۶ کیلوگرم با توجه به مدعیان توانمند و نامدارش بیش از دیگر اوزان جلب توجه می‌کند. مصافی که طی آن علیرضا کریمی بعد از مدتها دوری از میادین انتخابی و رسمی به حسن یزدانی می‌رسد و جدالی حساس و دیدنی را برای کسب دوبنده تیم ملی رقم بزند.
طبق اعلام فدراسیون کشتی نحوه انتخاب ملی‌پوشان اعزامی کشتی آزاد به رقابت‌های قهرمانی جهان از سوی کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد اعلام شده که روند آن به شرح زیر است:

وزن ۶۱ کیلوگرم
رضا اطری و داریوش حضرتقلی‌زاده به مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی راه پیدا کرده‌اند. این ۲ کشتی گیر امروز یکشنبه در مبارزه انتخابی تیم ملی به مصاف هم می‌روند، اگر اطری در مبارزه اول به برتری برسد، دوبنده تیم‌ملی در رقابت‌های جهانی صربستان را به دست خواهد آورد و در غیر این صورت دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به دو پیروزی از سه مبارزه برسد.
وزن ۸۶ کیلوگرم
در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی بین علیرضا کریمی و محسن مصطفوی یک دیدار برگزار خواهد شد و برنده این دیدار به مصاف حسن یزدانی خواهد رفت که در این مرحله اگر حسن یزدانی در مبارزه اول به برتری برسد، دوبنده تیم‌ملی در رقابت‌های جهانی صربستان را به دست خواهد آورد و در غیر این صورت دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به دو پیروزی از سه مبارزه برسد.
وزن ۹۲ کیلوگرم
بین امیرحسین فیروزپور دارنده مدال طلای رقابت‌های قهرمانی آسیا و مهدی حاجیلوئیان قهرمان جام‌تختی یک دیدار برگزار خواهد شد و برنده این دیدار به مصاف کامران قاسم‌پور خواهد رفت که در این مرحله اگر قاسم‌پور در مبارزه اول به برتری برسد، دوبنده تیم‌ملی در رقابت‌های جهانی صربستان را به دست خواهد آورد و در غیر این صورت دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به دو پیروزی از سه مبارزه برسد.
وزن ۹۷ کیلوگرم
انتخابی تیم‌ملی بین محمدحسین محمدیان و مجتبی گلیج برگزار خواهد شد و دوبنده تیم‌ملی در این وزن به کشتی‌گیری خواهد رسید که به ۲ پیروزی از ۳ مبارزه دست پیدا کند.
وزن ۱۲۵ کیلوگرم
بین یدالله محبی دارنده مدال طلای رقابت‌های قهرمانی کشور و امیررضا معصومی نفر اول جام تختی یک دیدار برگزار خواهد شد و برنده این دو کشتی‌گیر به مصاف امیرحسین زارع خواهد رفت. در صورتی‌که در مبارزه اول زارع برنده شود، دوبنده تیم‌ملی را به دست خواهد آورد؛ در غیر این صورت دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به ۲ پیروزی از ۳ مبارزه دست پیدا کند.
طبق نظر کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد حتی بعد از برگزاری انتخابی نیز هیچ کشتی‌گیری تا زمان اعلام رسمی اسامی ملی پوشان برای حضور در رقابت‌های جهانی انتخاب شده قطعی نیست و شرایط کشتی گیران اعم از نظم و انضباط اردویی، پیگیری تمرینات و شرایط جسمانی مدنظر خواهد بود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما