اجتماعی
ایسنا
۱۴۰۱/۰۸/۱۶ ۰۷:۵۳:۱۱
جزئیاتی از طرح ساماندهی «نیروهای غیررسمی» در آموزش‌ و پرورش
جزئیاتی از طرح ساماندهی «نیروهای غیررسمی» در آموزش‌ و پرورش
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش جزئیاتی از طرح ساماندهی نیروهای غیررسمی در آموزش‌وپرورش اعلام و تاکید کرد که همچنان مسیر جذب نیرو به آموزش و پرورش، دو دانشگاه تربیت معلم و شهید رجایی هستند.
ایسنا

قاسم احمدی لاشکی، درباره طرح ساماندهی نیروهای غیررسمی در آموزش‌وپرورش که در مجلس شورای اسلامی در جریان است توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: این طرح در ردیف چهاردهم است که در کمیسیون آموزش تصویب شده و مدت زمان زیادی است که آن را در دستور گذاشته‌اند.

وی افزود: تمرکز این طرح بر ساماندهی نیروی انسانی و بنایشان بر این است که از این پس وقتی می‌خواهند آزمون استخدامی برگزار و طبق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، فارغ‌التحصیلان لیسانس به بالاتر دانشگاه‌های دیگر را جذب کنند، امتیازاتی برای معلمان غیررسمی به جهت اینکه سال های سال خدماتی داشته و با آموزش و پرورش همکاری داشته‌اند درنظر بگیرند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه منتظریم مجلس نتیجه را به ما اعلام کند، درباره به‌کارگیری و اختصاص امتیاز ویژه به معلمان مدارس غیردولتی گفت: اکنون نمی‌توانیم به تفکیک اعلام کنیم؛ در طرح مذکور تمام معلمان غیررسمی ذکر شده‌اند و مانند دوره گذشته نیست که مشمولان با جزئیات و به تفکیک مشخص شده باشند. باید ببینیم این طرح در نهایت به کجا می‌رسد.

لاشکی تاکید کرد که همچنان مسیر جذب نیرو به آموزش و پرورش، دو دانشگاه تربیت معلم و شهید رجایی هستند و تمام همّ و غم ما هم همین است که نیرویی غیر از این مسیر پذیرش نشود. کسی که می‌خواهد معلم شود باید دوره چهارساله  معلمی در این دو دانشگاه را گذرانده باشد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما