بین الملل
ایسنا
۱۴۰۱/۰۶/۰۷ ۰۷:۵۹:۱۶
طالبان: پهپادهای آمریکایی از پاکستان وارد افغانستان می‌شوند
طالبان: پهپادهای آمریکایی از پاکستان وارد افغانستان می‌شوند
سرپرست وزارت دفاع در دولت طالبان افغانستان، پاکستان را متهم کرد که به پهپادهای آمریکایی اجازه داده از حریم هوایی این کشور برای رسیدن به افغانستان استفاده کنند.
ایسنا

به نقل از المیادین، ملا محمد یعقوب، سرپرست وزارت دفاع دولت طالبان افغانستان روز یکشنبه گفت که پاکستان به پهپادهای آمریکایی اجازه داده است از حریم هوایی این کشور برای رسیدن به افغانستان استفاده کنند.

یعقوب در یک کنفرانس مطبوعاتی در کابل افزود: بر اساس اطلاعات ما، پهپادهای آمریکایی از طریق پاکستان وارد افغانستان می‌شوند و از حریم هوایی پاکستان استفاده می‌کنند.

وی از پاکستان خواست که از حریم هوایی خود علیه افغانستان استفاده نکند.

وزارت خارجه پاکستان واکنشی به درخواست طالبان افغانستان در این باره نداشته است.

پاکستان هر گونه دست داشتن یا اطلاع قبلی در مورد حمله پهپادهای آمریکایی را که به گفته ایالات متحده در ماه ژوئیه در کابل انجام شده و به کشته شدن ایمن الظواهری، رهبر القاعده منجر شد، رد می‌کند.

اظهارات یعقوب ممکن است تنش بین دو کشور همسایه را تشدید کند، آن هم در شرایطی که طالبان افغانستان میانجی مذاکرات پاکستان و طالبان پاکستان است.

دولت پاکستان جنبش طالبان را متهم می‌کند که به "طالبان پاکستان" اجازه داده از خاک افغانستان برای انجام حملات به اهدافی در پاکستان استفاده کند؛ اتهامی که کابل دائما آن را رد می‌کند.

نهم اوت، عمر خالد خراسانی، یکی از رهبران ارشد جنبش "طالبان پاکستان" در انفجاری در شرق افغانستان کشته شد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما