ورزشی
فرهیختگان
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۰۹:۱۳:۴۶
سرنوشت مبهم ادامه همکاری تیم‌ملی با اسکوچیچ
سرنوشت مبهم ادامه همکاری تیم‌ملی با اسکوچیچ
تیم‌ملی همراه با دراگان اسکوچیچ راهی رقابت‌های جام‌جهانی شده و از همان زمان همه گمانه‌زنی‌ها پیرامون آن است که آیا تیم‌ملی همراه با این سرمربی کروات راهی جام‌جهانی می‌شود یا اینکه در این خصوص تدابیر دیگری ازسوی فدراسیون فوتبال اندیشیده خواهد شد.
فرهیختگان

تیم‌ملی فوتبال ایران برای برگزاری دو بازی آینده خود از سری رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی۲۰۲۲ قطر فروردین‌ماه سال آینده به‌ترتیب مقابل کره‌جنوبی و لبنان صف‌آرایی خواهد کرد. همه اینها درحالی است که تیم‌ملی همراه با دراگان اسکوچیچ راهی رقابت‌های جام‌جهانی شده و از همان زمان همه گمانه‌زنی‌ها پیرامون آن است که آیا تیم‌ملی همراه با این سرمربی کروات راهی جام‌جهانی می‌شود یا اینکه در این خصوص تدابیر دیگری ازسوی فدراسیون فوتبال اندیشیده خواهد شد، ضمن اینکه کدام حالت به‌سود منافع تیم‌ملی خواهد بود؟
در این بین نکته جالب آنجایی است که سرمربی کروات تیم‌ملی هیچ‌گاه به‌طور قاطع و کامل مورد حمایت روسای وقت فدراسیون قرار نداشته و همان‌طور که در گذشته و بعد از صعود تیم‌ملی به مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی، رئیس فدراسیون قبلی هیچ‌گاه پاسخ شفافی به تصمیم مجموعه‌اش درباره همکاری با سرمربی تیم‌ملی نداد تا همان زمان خبرهای متعددی درباره این موضوع منتشر شود که فدراسیون علاقه چندانی به ادامه همکاری با اسکوچیچ ندارد و به‌دنبال استخدام یک مربی سرشناس‌تر است. به‌تازگی نیز میرشاد ماجدی، سرپرست جدید فدراسیون فوتبال با ادامه روال رفتار رئیس قبلی، به حمایت ضمنی از اسکوچیچ ادامه داده و گفته «تا این لحظه فعلا اسکوچیچ سرمربی تیم‌ملی است و نه‌تنها من بلکه همه اعضای هیات‌رئیسه و همه کارکنان فدراسیون فوتبال حامی اسکوچیچ هستند»، تا با آوردن عبارت «فعلا» به ابهامات این ماجرا اضافه کند.
همه اینها درحالی است که طبق بررسی برخی رسانه‌ها در گذشته قرارداد فدراسیون فوتبال با اسکوچیچ یک قرارداد ارزان و البته با حق فسخ یک‌طرفه برای فدراسیون فوتبال است. نکته جالب قرارداد این است که اسکوچیچ نمی‌تواند با فدراسیون فوتبال فسخ کند اما فدراسیون فوتبال این حق را دارد. قرارداد با اسکوچیچ مرحله‌به‌مرحله و با رضایت فدراسیون تا پایان جام ملت‌های آسیای۲۰۲۳ تمدید می‌شود و همان‌طور که گفته شد این قرارداد در هر مرحله دارای حق فسخ برای فدراسیون فوتبال است. درواقع اگر فدراسیون فوتبال بخواهد با اسکوچیچ فسخ کند باید مبلغی در حدود ۵میلیارد تومان به اسکوچیچ بدهد و جالب اینجاست که خود اسکوچیچ حق فسخ و شکایت از فدراسیون فوتبال را پس از فسخ ندارد، اما اگر فدراسیون فوتبال بخواهد فسخ کند باید رقم فوق‌الذکر را به‌عنوان غرامت به اسکوچیچ بدهد.
بر همین اساس و طبق شنیده‌ها و با توجه به شواهد موجود به‌نظر می‌رسد سرنوشت ادامه همکاری دراگان با تیم‌ملی از آنجایی که وی مورد حمایت قاطع مسئولان فدراسیون فوتبال قرار ندارد در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و چه‌بسا در این زمینه در روزهای بعد از پایان مقدماتی جام‌جهانی اخبار متفاوت و جالبی منتشر شود. این درحالی است که طبق شنیده‌های «فرهیختگان»، برخی تغییرات در کادرفنی تیم‌ملی تا قبل از جام‌جهانی دور از ذهن نیست.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما