بین الملل
ایسنا
۱۴۰۰/۱۲/۱۵ ۰۹:۳۵:۲۳
بلینکن در مرز اوکراین با کولبا دیدار کرد
بلینکن در مرز اوکراین با کولبا دیدار کرد
بلینکن که برای ابراز همبستگی با اوکراین در منطقه به سر می‌برد، حدود ۴۵ دقیقه تحت تدابیر امنیتی شدید در مرز لهستان با همتای اوکراینی خود کولبا دیدار کرد و دو طرف در مورد افزایش فشار بین‌المللی بر روسیه با کمک تسلیحاتی بیشتر به کی‌یف رایزنی کردند.
ایسنا

بلینکن عکس‌هایی از دیدار خود با کولبا در مرز لهستان و اوکراین را در حساب توییتر خود به اشتراک گذاشت.

وزیر امور خارجه ایالات متحده که به لهستان سفر کرده، نوشت: ملاقات با دوستم کولبا در مرز لهستان و اوکراین الهام بخش بود.

او ادامه داد: رهبری و شجاعتی که او و زلنسکی از خود نشان دادند فوق‌العاده است. ایالات متحده و جهان در کنار آنها و مردم اوکراین خواهند ایستاد.

بلینکن گفت: «کل جهان در کنار اوکراین ایستاده است. همانطور که من اینجا در اوکراین با دوستم ایستاده ام. بلینکن گفت که حمایت از اوکراین نه تنها ادامه خواهد داشت، بلکه "افزایش خواهد یافت" از جمله "حمایت امنیتی، حمایت بشردوستانه، حمایت اقتصادی".

وی افزود: تا زمانی که این جنگ، پایان یابد، فشار بر روسیه افزایش خواهد یافت.

کولبا در پاسخ گفت: "امیدوارم مردم اوکراین بتوانند این را به عنوان یک نشانه واضح ببینند که ما دوستانی داریم که به معنای واقعی کلمه ماندند - در کنار ما ایستادند."

کولبا گفت که اوکراین از حمایتی که این کشور از قبل از متحدانش از جمله ایالات متحده دریافت کرده است سپاسگزار است.

وی افزود: « ما از تسلیحات و مهمات ضد تانکارائه شده راضی هستیم - این یکی از شدیدترین موارد مورد نیاز است - و بسیاری از تانک‌ها و خودروهای زرهی روسی را با استفاده از سلاح‌هایی که از دوستانمان، از جمله ایالات متحده آمده است، نابود می‌کنیم. »

کولبا از متحدان خواست تا با ارائه «سیستم‌های دفاع هوایی بزرگ برای تضمین امنیت حریم هوایی » به حمایت خود از اوکراین ادامه دهند. او گفت: اگر ما آسمان را از دست بدهیم، خون بسیار بسیار بیشتری روی زمین خواهد بود و این خون غیرنظامیان خواهد بود. وی همچنین از ناتو خواست تا یک منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین ایجاد کند، درخواستی که ائتلاف به دلیل ترس از اینکه انجام این کار می‌تواند جنگی در مقیاس بزرگ در اروپا ایجاد کند، در برابر آن مقاومت کرده است.

کولبا با مقایسه رفت و برگشت تسلیحات با وضعیت کنونی در منطقه پرواز ممنوع گفت: «در برخی از نقاط، برخی کشورها می‌گفتند: نه، ما هرگز نمی‌توانیم به شما سلاح ارائه کنیم. اما در هشت روز گذشته، سیاست جهانی با تجاوز روسیه به اوکراین متلاشی شد و کشورهایی که هرگز به ما تسلیحات نداده بودند، اکنون این کار را انجام می دهند.

کولبا درباره ایجاد منطقه پرواز ممنوع ناتو گفت: این اوکراینی ها هستند، این مردم اوکراین هستند که بهای بی میلی ناتو برای اقدام را می‌پردازند.

بلینکن پاسخ داد: «ما می‌خواهیم هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم تا مطمئن شویم که این هزینه تا حد امکان پایین است و این اتفاق در سریع‌ترین زمان ممکن رخ می‌دهد». اما ما به هر طریقی با اوکراین درگیر هستیم... اوکراین پیروز خواهد شد.»

بلینکن افزود: "ما در مورد همه چیز صحبت می کنیم و روی آن کار می کنیم." در همین حال، کولبا اشاره کرد که مذاکرات اوکراین با روسیه سازنده نبوده است. او گفت: «وقتی صحبت از گفتگو با روس‌ها می‌شود، نمی‌توانم بگویم که پیشرفتی در آن وجود دارد.»

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما