اجتماعی
فارس
۱۴۰۰/۰۸/۱۱ ۱۲:۵۸:۰۲
وزیر کشور: محدودیت‌های کرونایی تا پایان پیک ششم باقی است
وزیر کشور: محدودیت‌های کرونایی تا پایان پیک ششم باقی است
احمد وحیدی با بیان اینکه با توجه به قرمز شدن 22 شهر و احتمال اضافه شدن این شهرها، باید به پیک ششم حساس باشیم، گفت: محدودیت‌های کرونایی تا عبور از پیک ششم ادامه خواهد داشت.
فارس

احمد وحیدی وزیر کشور پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در حاشیه جلسه قرارگاه ستاد ملی کرونا که در این وزارتخانه برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوع جلسه قرارگاه کرونا درباره نگرانی های پیک ششم بود و با توجه به قرمز شدن 22 شهر و احتمال اضافه شدن این شهرها وجود دارد کاملا باید به پیک ششم حساس باشیم.

وی افزود: راجع به تقویت طرح شهید سلیمانی از حیث مراقبت ها و غربالگری ها و تست های سریع و پی سی آر تاکید شد و قرار شد توسعه پیدا کند و برای شهرهای قرمز اکیپ های خاصی ارسال شود تا آنجا تلاش کنند تا با کمک عزیزان حاصر در محل بیماری کنترل شود و در شهرهای نارنجی هم تلاش شود تا قرمز نشوند و باید یک تلاش همه جانبه برای این امر صورت بگیرد. 

وحیدی درخصوص آخرین تصمیم گیری ها درمورد محدودیت ها بیان داشت: راجع به محدودیت ها تغییری حاصل نشده است و آن محدودیت ها تا عبور از پیک ششم ادامه خواهد داشت.

وزیر کشور ادامه داد: لغو محدودیت‌های شبانه در ستاد ملی تصویب شده و باید در آنجا بررسی و تصمیم گیری شود و بحث هایی که در این مورد شده به ستاد ارائه خواهد شد تا در آنجا تصمیم گیری شود. 

وحیدی درمورد محدودیت های برخی اصناف بیان داشت: هیچ محدودیت خاصی را کاهش ندادیم و می توانند ندادیم و می‌توانند با توجه به مقررات سابق عمل کنند ولی آنچه مشخص است زدن دو دز واکسن برای اصناف الزامی است. 

وی با اشاره به نتیجه اجرای پایلوت طرح محدودیت هوشمند در سه شهر بیان داشت: در سه شهر این طرح اجرا شد و بحمدلله تاکنون نتایج خوبی داشته و تصمیم‌گیری شد که سامانه های دیگری به این طرح وصل شود و فکر می‌کنم که برای اجرا در سراسر کشور آماده شود. 
 

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما