سیاسی
ایسنا
۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۰۸:۳۰:۲۹
رئیس‌جمهور: می‌دانیم عدالت با سخن گفتن برقرار نمی‌شود
رئیس‌جمهور: می‌دانیم عدالت با سخن گفتن برقرار نمی‌شود
رئیس جمهور با تاکید بر اهتمام دولت برای رفع مشکلات مناطق محروم و حاشیه‌نشین گفت: محله‌های محروم و حاشیه شهرها علیرغم اینکه محرومیت، مشکلات و کمبود دارند اما ساکنین خوب و خانواده‌های ایثارگر و شهدای عزیزی ساکن آن هستند.
ایسنا

سید ابراهیم رئیسی عصر روز جمعه با حضور در جمع مردم محله یوسف‌زاده در حاشیه شهر مشهد و نمازگزاران مسجد جواد الائمه (ع) این محله موضوع ازدواج، اشتغال و مسکن را سه مساله مهم جوانان دانست و اظهار کرد: ان‌شاءالله بتوانیم این سه مساله مرتبط با هم را حل کنیم، البته دولت کار خود را در زمینه مسکن شروع کرده و امیدواریم دغدغه‌ جوانان در این بخش مرتفع شود.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به مشکل حاشیه‌نشینی در شهر مشهد گفت: بخشی از روستانشینان به شهرها می‌آیند برای اینکه احساس می‌کنند با ماندن در روستا مشکلات‌شان رفع نمی‌شود.

رئیسی با اشاره به برنامه دولت برای فعال کردن اقتصاد روستا، اظهار کرد: اگر اقتصاد روستا فعال شود خود روستائیان هم راضی نیستند به شهر بیایند و در دولت برای تحقق این موضوع جهادسازندگی فعال خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشهد شهری مهاجرپذیر است، گفت: بعضی از شهرها مهاجرفرست هستند اما مشهد مهاجرپذیر است. مردم از جاهای مختلف می‌آیند و نمی‌شود گفت کسی نیاید و حالا که آمده است حتما باید قدمی برداشت تا مشکلات آنها حل شود.

 رئیسی با اشاره به بازدید امروزش از محله نعمت آباد مشهد گفت: در بعضی از مناطق این محله اصلا بافت شهری وجود ندارد و ضروری است که سامانی به نحوه ساخت این محلات داده شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت ضمن توجه به مشکل مسکن به مشکل بیکاری جوانان نیز حساسیت دارد، گفت: در این مدت دو جلسه شورای عالی اشتغال را تشکیل دادیم و بین دستگاه‌های مختلف تقسیم کار مشخص و دقیق انجام شده است.

رئیسی با اشاره به اهتمام دولت برای برقراری عدالت فرهنگی و اجتماعی گفت: می‌دانیم که این موضوع با سخن گفتن حل نمی‌شود و باید جلوه‌اش در بودجه‌ریزی کشور، تقسیم ظرفیت‌ها و توزیع امکانات دیده شود.

او خاطرنشان کرد: عدالت اجتماعی اقتضا می‌کند که ظرفیت‌ها و اختصاص امکانات کشور به صورت عادلانه باشد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما