اجتماعی
ایسنا
۱۴۰۰/۰۶/۱۵ ۰۹:۲۸:۰۶
هواپيمايي: فعلا برنامه‌اي براي پروازهاي اربعين نداريم
هواپيمايي: فعلا برنامه‌اي براي پروازهاي اربعين نداريم
مديرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردي سازمان هواپيمايي کشوري گفت: تاکنون برنامه‌اي از سوي دو کشور عراق و ايران براي سفرهاي اربعين و پروازهاي آن به صورت رسمي ابلاغ نشده است و ما تابع تصميمات و پروتکل‌هاي بهداشتي هستيم.
ایسنا

پنجم مهر ماه امسال مصادف با اربعين است، روزي که همه سالِ زائران حسيني از طريق مرزهاي زميني و هوايي با پاي پياده يا با استفاده از اتوبوس، قطار يا هواپيما خودشان را به نجف و پس  از آن کربلا مي‌رساندند.  اما امسال هم مانند سال گذشته مسئله‌اي به نام کرونا سفر به عراق را براي زائران با مشکلاتي و نگراني‌هايي مواجه کرده است.

حسن خوشخو -مديرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردي سازمان هواپيمايي کشوري- در گفت‌وگو با ايسنا در اين باره اظهار کرد: تا کنون از سوي دو کشور تصميمي براي برگزاري يا عدم برگزاري مراسم اربعين گرفته نشده و به صورت رسمي درباره اين موضوع به ما اطلاع نداده اند.

وي افزود: شرکت‌هاي هواپيمايي منتظر تصميم‌گيري  مسئولان دو کشور در اين زمينه هستند. اگر  برنامه‌اي براي برگزاري مراسم اربعين در اين شرايط کرونايي باشد، مسلما برنامه‌ريزي‌ها براي پروازهاي اربعين نيز از سوي شرکت‌هاي هواپيمايي انجام شده و به اطلاع زائران خواهد رسيد.

مديرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردي سازمان هواپيمايي کشوري ادامه داد: سازمان هواپيمايي کشوري و ايرلاين‌هاي داخلي تابع تصميمات و پروتکل‌هاي بهداشتي هستند و هر تصميمي در اين زمينه گرفته شود آن را اجرايي خواهيم کرد.

البته خبرهايي مبني بر برگزاري محدود مراسم اربعين حسيني از سوي مقامات عراقي منتشر شده است و حکايت از اين دارد که حدود ۳۰ هزار زائر ايراني با شرايط خاص مجوز ورود هوايي به عراق را خواهند داشت. يکي از اين شرايط، تزريق دو دوز کامل واکسن کرونا است و تقاضاي کساني پذيرفته مي شود که دوز دوم را تا پايان هفته جاري دريافت کرده باشند. البته ممکن است در روزهاي آتي، تصميمات اتخاذ شده تغيير کند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما