بین الملل
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۱/۰۵/۱۰ ۰۸:۳۷:۴۶
میانجیگری عمان میان یمن و عربستان سعودی
میانجیگری عمان میان یمن و عربستان سعودی
یک هیئت عمانی با سفر به یمن با مقامات انصارالله دیدار و رایزنی کرد.
باشگاه خبرنگاران جوان

یک هیئت عمانی روز یکشنبه وارد صنعا پایتخت یمن شد و با مقامات جنبش انصار الله یمن درباره آخرین تحولات این کشور گفتگو کرد.

مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن با هیئت عمانی درباره مسایل مربوط به برقراری آتش بس در یمن، ایده های فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن به هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی و نیز ارایه برخی پیشنهادها درباره حل مسایل انسانی و اقتصادی این کشور گفتگو کرد.

مهدی المشاط در این دیدار از تلاش های مداوم و مثبت عمان برای کاستن درد و رنج های ملت یمن و حمایت از تلاش برای برقراری صلح و آرامش در این کشور سپاس و قدردانی کرد.

المشاط افزود: بر خواسته و تمایل جمهوری یمن برای رسیدن به صلحی عادلانه که حق مردم برای رسیدن به حاکمیت و استقلال را محقق سازد، تاکید می کنیم.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد برقراری آتش بس در یمن باید با بهبود چشمگیر و ملموس وضعیت اقتصادی و انسانی در این کشور همراه باشد و باید حقوق همه کارکنان دولت و بازنشستگان پرداخت شود.

 المشاط در دیدار با هیئت عمانی گفت: برخواسته ملت ما برای توقف حملات (ائتلاف متجاوز) و لغو محاصره یمن شامل بازگشایی فوری و کامل فرودگاه صنعا و بندر الحدیده تاکید داریم. وی خاط نشان کرد این خواسته های به حق و منصفانه ملت یمن است .

مهدی المشاط افزود بر لزوم مشارکت و پیوستن ائتلاف متجاوز به رهبری آمریکا در اقدامات حمایتی برای اعتماد سازی و تحقق الزامات صلح تاکید می کنیم. پایبندی کشورهای متجاوز به محاصره یمن جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است که با الزامات دستیابی به صلح به طور کامل در تضاد است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما