ورزشی
تسنیم
۱۴۰۰/۰۶/۲۲ ۰۸:۳۹:۲۵
استقلال - الهلال؛ ال‌کلاسيکوي آسيا
استقلال - الهلال؛ ال‌کلاسيکوي آسيا
تيم فوتبال استقلال امشب در حساس‌ترين بازي مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا در دبي به مصاف الهلال عربستان خواهد رفت.
تسنیم

تيم فوتبال استقلال يکي از نمايندگان ايران در مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا از ساعت 21:30 امشب (دوشنبه) در دبي به مصاف الهلال عربستان مي‌رود.
استقلال در گروه C که از آن به عنوان گروه مرگ ياد مي‌شد، توانست بالاتر از الدحيل قطر، الاهلي عربستان و الشرطه عراق به عنوان تيم صدرنشين صعود کند. فرهاد مجيدي که براي سومين بار هدايت استقلال را برعهده گرفته بود، نتايج خوبي کسب کرد، اما در ليگ بيستم تيمش در جايگاه سوم قرار گرفت و براي دومين سال متوالي از رسيدن به قهرماني جام حذفي بازماند.
الهلال برخلاف استقلال در گروه آسان‌تري قرار داشت، اما با خوش شانسي به عنوان تيم دوم صعود کرد. براي ادامه مسابقات ليگ قهرمانان آسيا، اين تيم ستاره‌هاي گرانقيمتي را از پورتو پرتغال و وست بروموويچ انگليس جذب کرد، ستاره‌هايي که قيمت‌شان چندين برابر بودجه يک فصل استقلال محسوب مي‌شود. نماينده عربستان که سه بار عنوان قهرماني آسيا را يدک مي‌کشد تدارک خوبي براي اين فصل از مسابقات ليگ قهرمانان ديده است. آنها در ليگ عربستان سه بازي انجام داده‌ و کم کم در شرايط بدني خوبي قرار گرفته‌اند.
استقلال اما نسبت به سال گذشته تغييراتي داشته و نفراتي مثل رشيد مظاهري، محمد نادري، هروويه ميليچ، مسعود ريگي، فرشيد اسماعيلي، داريوش شجاعيان و شيخ دياباته جدا شده‌اند و به جاي آنها عليرضا رضايي، عارف آقاسي، جعفر سلماني، ابوالفضل جلالي، زبير نيک‌نفس، محمدرضا آزادي، امين قاسمي‌نژاد و اميرحسين حسين‌زاده به جمع شاگردان فرهاد مجيدي اضافه شدند. اين تيم در فصل نقل‌وانتقالات روزهاي پرحاشيه‌اي را سپري کرد، به طوري که مجيدي براي اينکه تيمش کمي سر و سامان بگيرد، خودش در باشگاه استقلال مستقر مي‌شد تا کارهاي نقل‌وانتقالات انجام شود. استقلال براي بازي با الهلال يک بازي با تيم اميدهايش و يک ديدار تدارکاتي با يک تيم دسته دومي در امارات را پشت سر گذاشته است.
نگاهي به ستاره‌هاي الهلال و استقلال کمي هواداران را نگران کرده، به خصوص اينکه آبي‌پوشان در برخي از پست‌ها کمبود بازيکن دارند، اما فوتبال است و قرار نيست لزوما تيمي که مهره‌هاي زيادي داشته باشد برنده باشد. برخي از مصاف اين دو تيم با توجه به سابقه قهرماني‌هاي‌شان در آسيا به عنوان ديدار غول‌هاي آسيا ياد مي‌کنند.
اين دو تيم در ليگ قهرمانان آسيا 7 بار با يکديگر بازي کرده‌اند که حاصل آن 4 پيروزي براي استقلال و 3 پيروزي براي الهلال بوده است.
برنامه بازي‌هاي ساير نمايندگان ايران به شرح زير است:
سه‌شنبه 23 شهريور
استقلال تاجيکستان - پرسپوليس، ساعت 19:30
النصر عربستان - تراکتور تبريز، ساعت 20:30

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما