بین الملل
ایسنا
۱۴۰۱/۰۳/۲۹ ۱۰:۲۰:۴۴
ابراز نگرانی مقام پیشین صهیونیست نسبت به قدرت ایران و حزب‌الله
ابراز نگرانی مقام پیشین صهیونیست نسبت به قدرت ایران و حزب‌الله
یک مقام پیشین صهیونیست با ابراز نگرانی نسبت به قدرت ایران و حزب‌الله گفت که اسرائیل درخصوص موضوع هسته‌ای ایران دچار سردرگمی شده است.
ایسنا

به گزارش شبکه المیادین، عاموس یادلین رئیس مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه ۱۲ تلویزیون این رژیم با ابراز نگرانی نسبت به قدرت ایران و حزب‌الله گفت که اسرائیل در رابطه با موضوع هسته‌ای ایران دچار سردرگمی شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: تقابل در جبهه‌های مهم برای ما نگران کننده خواهد بود و ما در شرایطی هستیم که نمی‌دانیم چه سیاستی در پیش بگیریم.

یادلین که پیشتر رئیس سازمان ضد اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی بوده‌ است، افزود: اولین جبهه‌ای که موجب نگرانی ماست، توانایی ایران برای غنی سازی اورانیوم ۶۰ درصد است و اسرائیل اکنون در شرایطی است که نمی‌داند تهران به کدام سمت خواهد رفت.

این مقام پیشین صهیونیستی همچنین ابراز نگرانی کرد: نمی‌دانیم اسرائیل باید از بازگشت به توافقی که ایران را به محدودیت هسته‌ای بازمی‌گرداند، اما پول زیادی به آن‌ها می‌دهد، یا عدم بازگشت به این توافق که سیاست رسمی اسرائیل است، حمایت کند؟ و اگر ایران تا ۹۰ درصد غنی سازی کند یا از معاهده NPT خارج شود، چه کار خواهیم کرد؟

عاموس یادلین در بخش دیگری از این گفت‌وگو تصریح کرد: دومین موضوع نگران کننده که سران اسرائیلی به آن توجه کافی نداشته‌اند، پروژه دقت موشک‌های نقطه زن حزب الله است، چرا که جبهه دوم رویارویی ما با  حزب الله لبنان خواهد بود و جبهه سوم سوریه است.

وی ادامه داد: من سیاست داخلی‌مان را تماشا کرده‌ام و نمی‌دانم که اسرائیل واقعا به کجا می‌رود. ما تا پایان سال چالش‌های بسیار بزرگی داریم. من درباره ایران و حزب‌الله صحبت کردم و این‌ها موضوعات بسیار مهمی هتند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما