بین الملل
ایرنا
۱۴۰۱/۰۴/۱۰ ۱۱:۱۶:۱۶
تازه ترین آزمایش موشک مافوق صوت آمریکا به شکست انجامید
تازه ترین آزمایش موشک مافوق صوت آمریکا به شکست انجامید
آمریکا درحالی که نگران عقب ماندن قدرت نظامی این کشور در قبال روسیه و چین در زمینه فناوری موشک های مافوق صوت است، باردیگر درانجام آزمایش این موشک با شکست مواجه شد.
ایرنا

شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر افزود: درنخستین آزمایش موشک مافوق صوت آمریکا با سامانه  کامل آن به شکست انجامید.

بنابراین گزارش این آزمایش که در تاسیسات برد موشکی اقیانوس آرام در هاوایی به عمل آمد، قرار بود تا بدنه این موشک تحت عنوان «کمن هایپرسونیک گلاید بادی»   (Common Hypersonic Glide Body) بر روی یک بوستر تقویت کننده دو مرحله ای مورد آزمایش قرار گیرد، این بدنه موشک بدون این بوستر قادر به رسیدن به سرعت حدود ۵ماخ نشد.

پنتاگون با اعلام این شکست که در روز پنجشنبه (به وقت محلی) رخ داد، افزود که قادر به جمع آوری اطلاعات لازم دراین پرتاب مافوق صوت موشک مورد نظر خود نشد.

سی ان ان درادامه گزارش داد: درحالی ارتش آمریکا در انجام نخستین موشک مافوق صوت خود با سامانه کامل آن با شکست مواجه شد، که کنگره این کشور مدت ها است بر عقب ماندن فناوری موشکی آمریکا از دو کشور چین و روسیه ابراز نگرانی کرده چراکه روسیه هم اکنون از این فن آوری در موشک های اسکند و خنجر خود بهره برده است.

به گزارش ایرنا، پیشتر نیروی هوایی آمریکا در ۲۷ اردیبهشت ماه گذشته  از آزمایش موفقیت آمیز یک فروند موشک مافوق صوت خبر داد؛ موشکی که پرتاب آزمایشی آن در گذشته سه بار با شکست مواجه شده بود؛ این موشک بدون بوستر تقویت کننده که پنتاگون روز گذشته قصد آزمایش آنرا داشت، مورد امتحان قرار گرفته بود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما