بین الملل
فارس
۱۴۰۱/۰۸/۲۲ ۱۷:۰۵:۰۹
انفجار مهیب در مرکز استانبول
انفجار مهیب در مرکز استانبول
استاندار استانبول از کشته‌شدن چهار نفر و مجروح‌شدن ۳۸ نفر در پی انفجار در میدان تقسیم خبر داد.
فارس

رسانه‌های ترکیه یکشنبه (۱۳ نوامبر، ۲۲ آبان) از انفجار در خیابان استقلال در مرکز استانبول خبر داده‌اند که گفته می‌شود دستکم ۱۱ زخمی برجا گذاشته است. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از تلویزیون ترکیه‌، نیروهای اورژانس و پلیس به محل حادثه اعزام شده‌اند. 

تلویزیون ترکیه گزارش داد: انفجاری در خیابان استقلال مشرف به میدان تقسیم استانبول رخ داد. گزارش شده که عده زیادی از مردم در پی این انفجار زخمی شده‌اند. بعد از این حادثه، تیم‌های پزشکی زیادی به محل اعزام شدند. نیروهای امنیتی منطقه را محصور کردند. 

رسانه‌های ترکیه‌ای می‌گویند پلیس به‌دلیل احتمال وقوع دومین انفجار، منطقه را تخلیه کرده، خیابان استقلال را بسته و یک دایره امنیتی در اطراف میدان تقسیم ایجاد کرده است. دلیل انفجار هنوز مشخص نشده است.

استاندار استانبول در توییتی اعلام کرد در پی انفجار در مرکز این شهر، شماری کشته و زخمی شده‌اند. اسپوتنیک گزارش داد یک منبع به این خبرگزاری گفت ماموران اجرای قانون، انفجار در مرکز استانبول را حمله تروریستی احتمالی می‌دانند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات محلی، ویدئوهای منتشر شده و گزارش‌های رسانه‌ای گزارش داد انفجار در مرکز یک پیاده‌راه شلوغ در مرکز استانبول دستکم یک کشته و تعدادی زخمی برجا گذاشته است. برخی گزارش‌های تایید نشده هم از کشته شدن چهار نفر بر اثر این انفجار که خبرگزاری آناتولی علت آن را همچنان نامشخص اعلام کرده، خبر داده‌اند. 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مقام‌های ترکیه‌ای (شورای عالی رادیو تلویزیون ترکیه) پخش رسانه‌ای از صحنه انفجار در استانبول را موقتاً ممنوع اعلام کردند. 

استاندار استانبول در خبری تکمیلی اعلام کرد در پی انفجار در منطقه میدان تقسیم در مرکز این شهر چهار نفر کشته و ۳۸ نفر زخمی شدند. رسانه‌های ترکیه به نقل از دادستانی استانبول از آغاز تحقیقات درباره انفجار در میدان تقسیم خبر دادند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما