اقتصادی
ایرنا
۱۴۰۰/۰۶/۳۱ ۱۲:۰۵:۱۳
درخواست فیلیپین ازغول‌های بزرگ تکنولوژی برای پرداخت‌مالیات ارزش‌افزوده
درخواست فیلیپین ازغول‌های بزرگ تکنولوژی برای پرداخت‌مالیات ارزش‌افزوده
پارلمان فیلیپین مقرر کرد که مصوبه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده برای غول های بزرگ تکنولوژی اینترنتی از جمله فیسبوک، گوگل الفابت، یوتیوب و نتفلیکس اجرایی شود.
ایرنا

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری « سی ان ای » سنگاپور، نمایندگان پارلمان فیلیپین روز گذشته ۱۲ درصد مالیات بر ارزش افزوده را در تراکنش های دیجیتالی فیلیپین تصویب کردند. بدین ترتیب برای دسترسی به خدمات دیجیتالی سرویس های خارج از کشور مالیات بر ارزش افزوده از طریق تراکنش ها در استفاده از آن پلتفرم ها درنظر گرفته می شود. 

در ماه اوت ۲۰۲۰ کمیته مجلس عوام فیلیپین پرداخت مالیات برای شرکت هایی که خدمات آنلاین ارائه می دادند و یا فروشگاه های اینترنتی را تصویب کرده بود. حالا همین قانون در پارلمان کشور تصویب شده است. 

این مبلغ مالیات که به ۲۹ میلیارد پزو معادل ۵۷۹ میلیون دلار می رسد، قرار است به دولت در اقدامات مبارزه برای مهار ویروس کرونا کمک کند. 

فیلیپین بازار رو به رشدی برای شرکت های تکنولوژی اینترنتی بزرگ است و « فیلیپینوس » در میان شبکه های اجتماعی جهان بالاترین کاربران را دارد. 

شرکت های گوگل الفابت، فیسبوک، نتفلیکس، اسپاتیفای و علی بابا هنوز واکنشی در این خصوص نشان نداده و اظهار نظری نکرده اند. 

ممکن است کشورهای دیگر آسیای جنوب شرقی نیز در برابر این شرکت ها همین روند را در پیش بگیرند. سال گذشته اندونزی  پرداخت ۱۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده برای استفاده از خدمات شرکت های تکنولوژی خارجی تصویب کرد .

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما