ورزشی
فارس
۱۴۰۱/۰۹/۰۹ ۰۱:۰۵:۴۳
کی‌روش: در فوتبال تیمی که گل می‌زند، بازی را می‌برد/ مصاف‌مان با آمریکا باید مساوی می‌شد
کی‌روش: در فوتبال تیمی که گل می‌زند، بازی را می‌برد/ مصاف‌مان با آمریکا باید مساوی می‌شد
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: در فوتبال تیمی که گل می‌زند، بازی را می‌برد.
فارس

کارلوس کی‌روش پس از شکست یک بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل آمریکا، اظهار داشت: نمی‌خواستیم این نتیجه را بگیریم و می‌خواستیم نتیجه دیگری بگیریم. آمریکا بازی را بهتر از ما شروع کرد و کنترل بهتری داشت. آنها پرتحرک تر بودندو چند شانس هم داشتند و مستحق گلزنی بودند. در نیمه دوم بهتر شدیم.

وی افزود: ما فرصت‌هایی به وجود آوردیم. در نیمه دوم فرصت‌های بیشتری نسبت به نیمه اول داشتیم. متاسفانه در فوتبال تیمی که گل می‌زند، بازی را می‌برد. تیمی که اول گلزنی کند، استحقاق بیشتری برای پیشروی دارد. ما در نیمه اول گل خوردیم و با نتایجی که رقم خورد مجازات شدیم. منصفانه است بگوییم که باید در نیمه دوم گلزنی می‌کردیم و نتیجه صحیح این بازی باید مساوی می‌شد. فوتبال همین است. واقعیت همین است و برای آن‌ها (آمریکا) در دور دوم آرزوی موفقیت دارم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در واکنش به سوال خبرنگار پرتغالی مبنی بر اینکه نظرش درباره تهدیداتی که بازیکنان در صورت خوش رفتاری نکردن با آن رو برو بودند، گفت: افتخار می‌کنم که مربی تیم ملی هستم. بازیکنان بسیار عالی هستند. در گذشته مربی تیم‌هایی مانند چین، آمریکا، امارات و آفریقای جنوبی بودم و در حال حاضر بازیکنان ایران را تحسین می کنم. از بازیکنانم به خاطر تلاش برای آموزش ممنون هستم.

کی‌روش گفت: در دنیایی که هستیم، مشکلات وجود دارد و همیشه ممکن است از منبع نامعلومی مسائلی گفته شود و اگر منبعی بدون نام داشته باشید و اطلاعاتش را بدهیم، این چیزی که گفتند احمقانه بوده! باید به این دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم عادت کنیم. ما داستان های مختلفی درباره تهدیداتی که بازیکنان دریافت کرده‌اند، شنیده‌ایم. چیزی که می‌توانم بگویم این است که به خاطر تیم خود کار می‌کنند و به خاطر مکالماتی که با هم داشتیم، بازیکنان شروع کردند دوباره لبخند بزنند و متوجه شدند ماموریت‌شان چیست و وقتی بازی می‌کنند برای کشور ایران است و خوشحالم بازی کردند و مفتخر شدند که برای تیم ملی کشورشان بازی کنند. 

وی درباره اینکه او در دو جنگ داخل و خارج از زمین مواجه بود و امروز هم ترکیب تیم برنده مقابل ولز را زمین فرستاد اما تیمی در زمین بود که شامل فقر تاکتیکی بود و تیم برنده مقابل ولز را شاهد نبودیم و ایران بازی را باخت گفت: من فکر می‌کنم که در نیمه دوم ما واکنش بسیار عالی داشتیم. در مقابل تیمی که در کنفرانس قبلی گفته بودم که ثبات خوبی در انگلیس و ولز داشته است. نظرم را گفتم که آمریکا بسیار تیم خوبی است. آمریکا در دو بازی اول خود تیم موفقی بود و باعث تعجبم نشد که آمریکا همانطوری که مقابل ولز و انگلستان بازی کرده بود، ظاهر شد. 

کی‌روش با بیان اینکه تیمش در نیمه دوم بهتر بازی کرد گفت: ما فرصت‌ها و شانس‌های بهتری برای گلزنی داشتیم و این مساله رویای ما را بهم زد. هیچ شکی وجود ندارد که بازیکنان از نقطه نظر تعهد و اطمینان خاطر همه کارهای لازم در زمین فوتبال برای گلزنی را انجام دادند و به نظرم سخت نیست که ما مستحق گلزنی بودیم. در فوتبال هیچ گونه "اگری" وجود ندارد و نظر منصفانه‌ای بعد از باخت نیست و باید ببینیم واقعیت و حقیقت چیست. باید دفعه دیگر برگردیم و خودمان را بهتر آماده کنیم و روحیه و فکر خودمان را متوجه بازی کنیم و سعی کنیم از کارمان تقدیر کنیم و احترام کسب کنیم و در همه دنیا همه به ما اعتماد کنند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما