فرهنگی
خراسان
۱۴۰۱/۰۸/۱۰ ۱۸:۰۵:۵۴
چهره های آشنای تلویزیون در چالش اجرا!
چهره های آشنای تلویزیون در چالش اجرا!
بشیر حسینی، سپند امیرسلیمانی و مهران رجبی، برنامه «رویانیوم»، مسابقه «کهکشان» و «خودمونی» را اجرا می‌کنند.
خراسان

در سال‌های اخیر فعالیت تعداد زیادی از بازیگران و چهره‌ها در عرصه اجرا، باعث شده حضور آن‌ها در مقام مجری به اتفاقی رایج و معمول تبدیل شود و بسیاری از چهره‌ها سابقه اجرا نیز در کارنامه خود داشته باشند. به تازگی سپند امیرسلیمانی و مهران رجبی با مسابقه «کهکشان» و «خودمونی» تجربه جدیدی در زمینه اجرا به دست آورده‌اند. بشیر حسینی نیز که با مسابقه «عصر جدید» به شهرت رسید، در اولین تجربه اجرای خود این روزها برنامه «رویانیوم» را از شبکه سه روی آنتن دارد. به بهانه پخش «کهکشان» و «رویانیوم»، نگاهی داشتیم به سابقه اجرای این سه چهره و عملکرد سپند امیرسلیمانی و بشیر حسینی را نیز بررسی کردیم.
هدایت «کهکشان» از اتاق فرمان
مسابقه «کهکشان» اولین‌بار آبان 1400 از شبکه پنج روی آنتن رفت. قرار بود این مسابقه با اجرای زنده‌یاد ارشا اقدسی تولید شود، اما پس از درگذشت ناگهانی او نیما فلاح جایگزین شد. حالا در فصل دوم، مسئولیت اجرای مسابقه به سپند امیرسلیمانی واگذار شده است. «کهکشان» با طراحی داستان سفر به گذشته، شرکت‌‌کنندگان را وارد چالش‌های مختلفی می‌کند. افراد حاضر در رقابت با انجام بازی‌های گوناگون، باید برای کسب امتیاز تلاش کنند. برخلاف نیما فلاح که با شرکت‌کنندگان همراه می‌شد و در میدان مسابقه حاضر بود، سپند امیرسلیمانی برای اجرای مسابقه آزادی عمل زیادی ندارد. او در اتاق فرمان، از طریق مانیتور بازی را پیگیری می‌کند و توضیحات و هشدارهای لازم را به شرکت‌کنندگان می‌دهد. تغییر ساختار فصل دوم کار امیرسلیمانی را راحت‌تر کرده است و او با چالش خاصی مواجه نیست. این بازیگر پیشتر با برنامه رادیویی «این جا شب نیست»، مسابقه استعدادیابی «بهترین شو» و برنامه «خندوانه» تجربه‌هایی پراکنده در زمینه اجرا داشته است. امیرسلیمانی در برنامه «باضیا» که به صورت زنده از طریق اینستاگرام علی ضیا منتشر می‌شد نیز در مقام گفت‌وگوکننده، کنار ضیا حضور داشت. او در برنامه‌هایی مانند «هزار داستان» و «مکث» هم بیشتر به عنوان میزبان دیده شده است. این بازیگر قرار بود سال 99 در مسابقه‌ای به نام «تمپوتاک» ویژه نمایش خانگی، همراه هومن گامنو خواننده موسیقی پاپ، به عنوان مجری حضور داشته باشد، اما از تولید این مسابقه و پخش آن خبری منتشر نشده است.
استاد دانشگاه در دانشگاه «رویانیوم»
بشیر حسینی که به عنوان داور «عصر جدید» به چهره‎ای شناخته شده تبدیل شد، وارد عرصه اجرا شده و در برنامه «رویانیوم» شبکه سه حضور یافته است. این برنامه با رویکرد علمی و آموزشی تولید شده و قصد دارد با روش‌های جذاب و سرگرم‌کننده، مفاهیم و موضوعات علمی را مطرح کند. با توجه به این موضوع، حضور حسینی به عنوان یک کارشناس و چهره‌ای دانشگاهی در مقام مجری برنامه، بی‌ارتباط با اهداف و فضای آن نیست. حسینی پیشتر در مسابقه «عصر جدید» توانایی‌اش در صحبت کردن را نشان داده بود و فن بیان خوبی دارد. او به پشتوانه همین توانایی و فن بیان خود، اجرای قابل قبول و مسلطی در «رویانیوم» دارد و از این برنامه به عنوان یک «دانشگاه» نام می‌برد. دکتر علی عبدالعالی مدیر شبکه آموزش، در بخش آزمایش علمی برنامه به عنوان مجری حضور دارد و بشیر حسینی در این قسمت به او کمک می‌کند. تلاش بشیر حسینی برای همراهی با شوخی‌های دکتر چندان کمک کننده نیست و خود عبدالعالی بهتر از عهده این بخش برمی‌آید. در دو قسمت ابتدایی «رویانیوم»، به کاربردهای جالب نیتروژن مایع پرداخته شد و شاهد آزمایش‌های جالبی بودیم. در بخشی از برنامه نیز دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان معرفی می‌شود.
رقابت «خودمونی» رجبی با خانواده‌ها
حضور پررنگ مهران رجبی در سریال‌ها، این بازیگر را به یکی از چهره‌های پرکار و البته تکراری تلویزیون تبدیل کرده است. همچنین رجبی پای ثابت برنامه‌های تلویزیونی است و به عنوان مهمان در برنامه‌های مختلف حضور یافته است. اکنون این بازیگر پرکار در جدیدترین تجربه خود به عنوان مجری، اجرای مسابقه‌ای به نام «خودمونی» را برعهده گرفته است. این مسابقه خانوادگی با حضور دو گروه شرکت‌کننده برگزار می‌شود. پدربزرگ، مادربزرگ، فرزندان و نوه‌های شان اعضای گروه را تشکیل می‌دهند. «خودمونی» از دوشنبه شب بعد از خبر ساعت 22 روی آنتن شبکه سه رفت. رجبی سال 99 نیز به مناسبت اعیاد شعبانیه، ویژه برنامه‌ «عیدانه» را در شبکه افق اجرا کرده بود و طبق روال این برنامه‌ها با کارشناسان و مهمانان آن گفت‌وگو می ‌کرد. مهران رجبی پیش از این در سال 98 ویژه برنامه سیاسی «هرکی شما بگین» را اجرا کرده بود و به بهانه انتخابات مجلس، میزبان نمایندگان بود. باتوجه به قسمت اول، مهران رجبی در این برنامه، اجرایی راحت و خودمانی دارد و بسیار به ملاحت و هنر بداهه گویی خود تکیه کرده است.
نویسنده : مائده کاشیان

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما