فرهنگی
برترین ها
۱۴۰۱/۰۶/۱۷ ۰۹:۳۴:۲۴
چند سلبریتی مشهور ایرانی که خیلی فیک هستند
چند سلبریتی مشهور ایرانی که خیلی فیک هستند
با گسترش شبکه‌های اجتماعی در سالیان گذشته شاهد ظهور برخی پدیده‌های توخالی و فیک مجازی بودیم.
برترین ها

البته بروز این امر اجتناب‌ناپذیر بود. حالا که میلیون‌ها میلیون انسان در شبکه‌های اجتماعی دنباله‌روی چنین افرادی شدند، پرسش بزرگی به میان می‌آید. این که چنین افرادی دقیقا چه چیزی را عرضه می‌کنند که جمعیت عظیمی را همراه خود کرده‌اند؟ آیا جامعه ما نیز نباید بیشتر به تهی بودن این افراد توجه کند؟ به هر حال در مطلب پیش رو به بررسی موقعیت چند نمونه از سلبریتی‌های مذکور اشاره خواهیم کرد.

سجاد افشاریان

چند سلبریتی مشهور ایرانی که خیلی فیک هستند

سجاد افشاریان (متولد ۳۱ فروردین ۱۳۶۴ در شیراز) نمایش‌نامه‌نویس، بازیگر و کارگردان و تهیه‌کننده تئاتر و نیز نویسنده و بازیگر تلویزیون و طنزپرداز ایرانی است. البته باید به همه این‌ها اینفلوئنسری پنهنی‌اش را هم اضافه کرد. نریشن هم می‌خواند و پادکست هم می‌سازد. البته در میان همه این‌ها دنبال اثری شاخص می‌گشتیم که پیدا نکردیم. حتی سرپرستی نویسندگان تیم خندوانه در روزهای اوجش هم میراث خاصی برای مردم به جا نخواهد گذاشت. به هر حال آقای افشاریان انتخاب نخست ما در حوزه فرهنگ بود.


علیرضا جعفرزاده

چند سلبریتی مشهور ایرانی که خیلی فیک هستند

در قسمت بیوی اینستاگرام، عنوان تدوینگر و تصویربردار را برای خود در نظر گرفته. میکس تصاویر و موزیک را به خورد مخاطب می‌دهد تا شاید همان تخدیر لحظه‌ای باعث شکل‌گیری علاقه‌ به این سبک از محتوای اینستاگرامی شود. محتوایی که هیچ کمکی به کیفیت زندگی شما نمی‌کند و فقط برخی افراد را بزرگتر از چیزی که هستند نمایش می‌دهد. گاها از مراحل آماده‌سازی محتواهایش نیز لایو می‌گذارد و فالوئرها نیز به دنبال همان ویدئوی تخدیری که در انتظار پست شدن هست به تماشای لایو می‌نشینند.


پرواز همای

چند سلبریتی مشهور ایرانی که خیلی فیک هستند

پرواز همای زاده‌ی ۲۰ بهمن ۱۳۵۸ خواننده موسیقی سنتی ایرانی است که در سال‌های اخیر طعم محبوبیت را چشیده اما به طور کلی سعی کرده در جایی بایستد که خاص‌تر از دیگران به نظر برسد؛ نمونه بارزش هم در موضع‌گیری عجیبش در قبال سقوط هواپیمای اوکراینی بود که پاسخ دندان‌شکنی نیز از سوی مردم گرفت.

او نوشته بود: مسافران این پرواز یا ایرانی‌های مقیم کانادا و یا دانشجویان ایرانی کانادا و یا کسانی بودند که برای نخستین بار به کانادا سفر می‌کردند تسلیت به خانواده‌های داغ دار این پرواز، قرار بود من هم در این روز‌ها به کانادا سفر کنم و این پرواز یکی از پیشنها‌های ارزان بود و خوشبختانه من مسیر دیگری رو برگزیدم، لطفا در انتخاب هواپیما‌ها دقت کنید، هواپیما‌های بوئینگ هفتصد و سی و هفت در سال‌های گذشته سقوط و تلفات زیادی داشته با اینکه سه سال بیشتر از عمر این هواپیما نمی‌گذشته،‌ ای کاش اندکی اطلاعات پروازی پیش از انتخاب مسیر‌ها داشته باشیم و تنها به قیمت پایین پرواز فکر نکنیم».

البته پس از مشخص شدن علت سقوط هواپیما پوزش خواست اما همین موضع‌گیری عجیبش کافی‌ست بر تایید یک عمر ارائه هنری که شاید خیلی هم نیاز مخاطب نبود.


حسن آقامیری

چند سلبریتی مشهور ایرانی که خیلی فیک هستند

روحانی خلع لباس شده ساکن قم که اینستاگرام خانه اولش شده و پس از نطق‌های طوفانی‌‌ سیاسی-اجتماعی، حالا رپورتاژ بیزینس‌های مختلفش بیشتر به چشم می‌آید. او شاید نخستین روحانی این سال‌ها بود که در اینستاگرام به بازخوردهای میلیونی رسید اما با گذشت زمان حتی همان فالوئرهای میلیونی هم متوجه شدند آورده جدید به زندگی‌شان اضافه نشده. حسن آقامیری به هر حال پایگاه اینستاگرامی گذشته را ندارد و کمتر سخنانش در صفحات چت مجازی دست به دست می‌شود.


علی اوجی

چند سلبریتی مشهور ایرانی که خیلی فیک هستند

به جرات می‌توان گفت که علی اوجی در تمامی فیلدهای هنری ورود کرده و هیچ نقطه‌ای را بی‌نصیب نگذاشته. آلبوم موسیقی تهیه می‌کند، در تلویزیون بازی می‌کند، سرمایه‌گذار سینما می‌شود و اصولا پای ثابت تمام تاک‌شوها و رئالیتی‌شوهای این روزهاست. اما سوال اصلی؛ علی اوجی دقیقا چه چیزی به مخاطب ارائه می‌دهد؟ هنوز نمی‌دانیم!


عطاالله مهاجرانی

چند سلبریتی مشهور ایرانی که خیلی فیک هستند

یک روز بعد از مرگ عباس معروفی، مهاجرانی در توئیترش نوشت از میان آثار معروفی فقط سمفونی مردگان اعتبار و ارزش داشت و معروفی را راوی تنهایی و مرگ و خودویرانگری و ویرانی و فروپاشی خواند. مهاجرانی یک روز بعد در توئیترش حرف خودش درباره باارزش بودن رمان «سمونی مردگان» را پس گرفت و گفت با خواندن دوباره این رمان به این نتیجه رسیده که «سرشار از زهراب یا تلخاب و لجن است. بى روشنایى و امید و ایمان و شعله تکاپو.» البته این نخستین بار نبود که ایشان این قسم از تحلیل‌‌ها را ارائه می‌دهند! عطاالله مهاجرانی در این سال‌ها با هر تریبونی فقط سعی در افول جایگاه اجتماعی خود داشته و چیز بیشتری درباره‌اش نمی‌توان گفت.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما