ورزشی
تسنیم
۱۴۰۱/۰۷/۱۴ ۰۰:۳۰:۳۸
پیروزی رئال‌مادرید و چلسی/ طوفان منچسترسیتی در شب توقف پاریسن‌ژرمن
پیروزی رئال‌مادرید و چلسی/ طوفان منچسترسیتی در شب توقف پاریسن‌ژرمن
چلسی بالاخره طعم پیروزی در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا را چشید و میلان را با نتیجه‌ای پُرگل شکست داد.
تسنیم

پرونده دور سوم از مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان اروپا 23-2022 چهارشنبه شب بسته شد.
چلسی در یکی از مهمترین بازی‌های هفته، در ورزشگاه استمفوردبریج مقابل میلان صف‌آرایی کرد و با نتیجه 3 بر صفر پیروز شد. وسلی فوفانا در دقیقه 24، پیر امریک اوبامیانگ در دقیقه 56 و ریس جیمز در دقیقه 62 موفق به گلزنی شدند تا آبی‌های لندن بالاخره طعم پیروزی در این فصل را بچشند. آنها با چهار امتیاز و تفاضل گل بهتر از میلان، به رتبه دوم جدول گروه E صعود کردند و میلان در در جایگاه سوم جای گرفت.
رئال مادرید نیز در سانتیاگو برنابئو کار دشواری مقابل رقیب همیشگی خود یعنی شاختار دونتسک داشت که با پیروزی 2 بر یک از پس این جدال برآمد. رودریگو در دقیقه 13 و وینیسیوس جونیور در دقیقه 28، گل‌های کهکشانی‌ها را به ثمر رساندند و اولکساندر زوبکوف در دقیقه 39 دروازه مادریدی‌ها را گشود. شاگردان آنچلوتی با کسب نهمین امتیاز، صدرنشین جدول گروه F باقی ماندند و شاختار با چهار امتیاز در رده دوم ایستاد.
منچسترسیتی نیز در ادامه روزهای خوش خود، در ورزشگاه اتحاد مقابل کپنهاگن به میدان رفت و شکست سنگین 5 بر صفر را بر این تیم تحمیل کرد. ستاره این روزهای سیتیزن‌ها یعنی ارلینگ هالند در دقایق 7 و 32 گلزنی کرد و داوید خوچولاوا در دقیقه 39 (گل به‌خودی)، ریاض محرز در دقیقه 55 (از روی نقطه پنالتی) و خولیان آلوارس در دقیقه 76 زننده دیگر گل‌های نماینده انگلیس بودند.
دورتموند نیز در ورزشگاه رامون سانچس پیسخوان میهمان سویا بود و به برتری 4 بر یک دست یافت. یوسف النصیری در دقیقه 51 تنها گل سویا را به ثمر رساند و رافائل گریرو در دقیقه 6، جود بلینگام در دقیقه 41، کریم آدیمی در دقیقه 43 و جولیان برانت در دقیقه 75، دروازه سویا را گشودند. تیم‌های منچسترسیتی و دورتموند به ترتیب با 9 و شش امتیاز، دو رده ابتدایی جدول گروه G را از آن خود کرده‌اند.
در گروه H، پاری‌سن‌ژرمن در لیسبون دو امتیاز از دست داد و برابر بنفیکا به تساوی یک - یک رسید. لیونل مسی در دقیقه 22 برای PSG گلزنی کرد، اما گل به‌خودی دانیلو در دقیقه 41 بازی را به تساوی کشاند.
یوونتوس هم با نتیجه 3 بر یک از سد مکابی حیفا گذشت و اولین برد خود را در این فصل لیگ قهرمانان کسب کرد. آدرین رابیو در دقایق 35 و 83 و دوشان ولاهوویچ در دقیقه 50 گل‌های بانوی پیر را به ثمر رساندند و دین داوید در دقیقه 75، یکی از گل‌های خورده میهمان را جبران کرد.
پاری‌سن‌ژرمن و بنفیکا با هفت امتیاز، تفاضل گل 3+ و تنها بر حسب گل زده، در رتبه‌های اول و دوم جدول گروه H جای دارند و یوونتوس با سه امتیاز، در رتبه سوم ایستاده است.
نتایج کامل دیدارهای شب دوم از دور سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به شرح زیر است:
گروه E
چلسی 3 - میلان صفر
سالزبورگ یک - دیناموزاگرب صفر
گروه F
رئال مادرید 2 - شاختار دونتسک یک
لایپزیگ 3 - سلتیک یک
گروه G
سویا یک - دورتموند 4
منچسترسیتی 5 - کوپنهاگن صفر
گروه H
بنفیکا یک - پاری‌سن‌ژرمن یک
یوونتوس 3 - مکابی حیفا 1

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما