ورزشی
خبر ورزشی
۱۴۰۰/۱۲/۱۲ ۱۴:۰۳:۳۱
ادعای اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد عزیزی‌خادم
ادعای اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد عزیزی‌خادم
هر تصمیمی که از جانب هیات‌رئیسه اتخاذ شده هیچ هدف و فلسفه‌ای به‌جز حفاظت از منافع فوتبال ندارد و ما به‌عنوان نمایندگان مجمع از حق قانونی شما با استناد به اساسنامه فدراسیون استفاده می‌کنیم تا بهترین اتفاقات برای فوتبال کشور رقم بخورد.
خبر ورزشی

نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال با روسای هیئت‌های استان‌ها دوشنبه گذشته برگزار شد و اعضای هیئت‌رئیسه و روسای هیئت‌های فوتبال در این نشست پیرامون آخرین شرایط فدراسیون، موضوعات مرتبط با اساسنامه، تعاملات و همکاری‌های فدراسیون و استان‌ها گفت‌وگو کردند.
میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون در این نشست ضمن قدردانی از حضور روسای هیئت‌ها در این جلسه هم‌اندیشی گفت: «تنها هدف هیئت‌رئیسه در این مقطع سربلندی و موفقیت و همچنین پیشرفت و تعالی فوتبال کشور است. هر تصمیمی که از جانب هیئت‌رئیسه اتخاذ شده هیچ هدف و فلسفه‌ای به‌جز حفاظت از منافع فوتبال ندارد و ما به‌عنوان نمایندگان مجمع از حق قانونی شما با استناد به اساسنامه فدراسیون استفاده می‌کنیم تا بهترین اتفاقات برای فوتبال کشور رقم بخورد.»
در ادامه و با تاکید سایت فدراسیون فوتبال این‌طور عنوان شده است که روسای هیئت‌های فوتبال استان‌ها نیز با تاکید بر ضرورت هم‌اندیشی پیرامون موضوعات کلان و امور مرتبط با فدراسیون فوتبال از برگزاری این جلسه تشکر کردند.
البته در عکس منتشرشده در سایت فدراسیون فوتبال اثری از مهرداد سراجی، یکی از اعضای هیئت‌رئیسه دیده نشده است، این درحالی است که پیش از این سراجی که از وی به‌عنوان عنصر اصلی در کودتا علیه عزیزی‌خادم یاد شده در نشست هیئت‌رئیسه با دو نماینده مجلس هم غایب بود و به‌نظر می‌رسد سراجی که در روز عزل عزیزی‌خادم ابتدا به‌عنوان سرپرست معرفی شد، اما درنهایت ماجدی به این عنوان رسید؛ هنوز از جریانات آن روز ناراحت و دلخور است و با این اقدامات اخیر قصد دارد این دلخوری خود را به‌نحوی بیان کند. هرچند شایعه شده ممکن است مدیرعامل سابق سایپا در سازمان لیگ سمت مهمی بگیرد.
در جلسه فوق به‌جز سراجی که غایب بود، شهره موسوی هم صحبتی را مطرح نکرد اما خروجی صحبت‌های ۶ عضو دیگر به این شکل بود که هیئت‌رئیسه در قبال عزل شهاب‌الدین عزیزی‌خادم از ریاست فدراسیون فوتبال یک رای کاملا مستقل را گرفته و از تصمیم خودش دفاع می‌کند و اعضای هیئت‌رئیسه تاکید کردند که در این زمینه برخلاف برخی حواشی و شایعات، هیچ توصیه و فشاری برای عزل رئیس فدراسیون وجود نداشت.
آنها حتی اعلام کردند اگر این جلسه باز هم برگزار شود، باز هم این رای برای عزل عزیزی‌خادم اجرا خواهد شد و به این نکته تاکید کردند که در جلسه اخیر برای عزل رئیس فدراسیون، شخص عزیزی‌خادم حتی یک کلمه از خودش و عملکردش در یک‌سال اخیر دفاع نکرد و در قبال تصمیماتی که گرفته شد، یک کلمه هم جواب نداد تا از خودش دفاع کرده یا حداقل دلیل مشکلات را عنوان کند.
نکته قابل توجه اینکه برخی در جلسه دوشنبه گذشته این‌طور مطرح کردند که چرا الان این موضوع اجرایی شد و دلیل آن را از اعضای هیئت‌رئیسه جویا شدند که آنها نیز این‌طور پاسخ دادند که از روز اول با عزیزی‌خادم مشکل داشتند و برای رعایت مصالح تیم‌ملی صبر کردند، ضمن اینکه تا آخرین روز امیدوار به اصلاح امور بودند اما متوجه شدند که قرار نیست تغییری رخ دهد و شرایط تنها درحال بدتر شدن است. حتی برخی از اعضای هیئت‌رئیسه به این نکته تاکید کردند که در جلسات خصوصی به رئیس وقت فدراسیون گفته شد که رویه‌اش را تغییر بدهد، اما او هیچ توجهی به این موضوع نکرده و سرخوش از اتفاقاتی مثل صعود زودهنگام تیم‌ملی به جام‌جهانی، معتقد بود هیئت‌رئیسه هیچ کاری نمی‌تواند انجام بدهد و خطری او را تهدید نمی‌کند.
در بخشی از این جلسه خداداد افشاریان اعلام کرد خدا را شاهد می‌گیرد که برای برداشتن عزیزی‌خادم هیچ فشاری روی هیئت‌رئیسه فدراسیون نبود و به‌نفع شخص رئیس فدراسیون بود که برود. افشاریان تاکید کرد که عزیزی‌خادم رفیق چندساله او بود و برایش ناراحت است، اما این موضوع به‌نفع خودش بود که زودتر برود.
همچنین برخی مخالفان این ماجرا در جلسه فوق به این موضوع گلایه می‌کردند که چرا در جریان امور قرار نگرفته و از قبل آنها را مطلع نکردند، اما بعد از پاسخگویی اعضای هیئت‌رئیسه و برطرف شدن ابهامات، این موضوع نیز خاتمه پیدا کرد با این توضیح که اصولی و براتی دلایل عزل را با جزئیات تشریح کردند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما