اجتماعی
ایسنا
۱۴۰۰/۰۵/۲۲ ۱۲:۳۹:۴۲
تعطیلی اصناف و مجتمع‌های تجاری مشهد از روز شنبه
تعطیلی اصناف و مجتمع‌های تجاری مشهد از روز شنبه
با توجه به شرایط بد کرونایی، اصناف مشهد از روز شنبه ۲۳ مرداد تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌شوند.
ایسنا

 محمود بنانژاد، رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: طبق آخرین مصوبه ستاد ملی کرونا مجتمع‌های تجاری واقع در پاساژها، مجتمع‌های تجاری و مکان‌های سرپوشیده حق فعالیت ندارند و به همین دلیل از روز شنبه، ۲۳ مرداد، نظارت شدیدتری برای جلوگیری از فعالیت این مراکز اعمال خواهد شد که در صورت تخلف با خاطیان به شدت برخورد قانونی می‌شود.

وی در خصوص تعطیلی مجتمع‌های تجاری واقع در پاساژها، مجتمع‌های تجاری و مکان‌های سرپوشیده مشهد گفت: طبق آخرین مصوبه ستاد ملی کرونا اعمال تعطیلی برای گروه‌های هفت‌گانه اعلام شده از جمله رستوران‌ها، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های بدن‌سازی، پاساژها و بازارهای سربسته و… در نظر گرفته شده است. از این رو و در این شرایط رستوران‌ها، فست‌فودها، کافی‌شاپ‌ها و… اجازه فعالیت تنها به صورت بیرون‌بر را دارند؛ بنابراین در دو هفته گذشته نظارت شدیدی بر فعالیت آن‌ها صورت گرفت.

رئیس اتاق اصناف مشهد با اشاره به برنامه‌ریزی تعطیلی مجتمع‌های تجاری واقع در پاساژها، مجتمع‌های تجاری و مکان‌های سرپوشیده نیز عنوان کرد: برای این تعطیلی زمان خاصی اعلام نشده و طبق مصوبه ستاد ملی کرونا تا بهبود شرایط این محدودیت ادامه خواهد داشت زیرا تردد مردم در فضاهای سربسته موجب تشدید بیماری کرونا خواهد شد.

اتاق اصناف مشهد نیز با صدور اطلاعیه اعلام کرد به علت شیوع گسترده ویروس کرونا، پیشگیری بیشتر از شیوع این بیماری و برای کمک به کادر درمان، اصناف در مشهد تعطیل می‌شوند.

مطابق با این دستورالعمل مجتمع‌های تجاری واقع در پاساژها، مجتمع‌های تجاری و مکان‌های سرپوشیده در مشهد از شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ تا اطلاع ثانوی، حداقل یک هفته، تعطیل می‌شوند و با خاطیان به شدت برخورد قانونی می‌شود 

درخواست از تاکسیرانی برای جابه‌جایی فوت‌شدگان

چندی پیش احمد محبی، رئیس سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد گفته بود: بنا به درخواست سازمان فردوس‌ها، فراخوانی به رانندگان تاکسی‌های وَن برای کمک به بهشت رضا(ع) و بهشت رضوان ارسال شده است و افرادی که تمایل داشته باشند می‌توانند درخواست‌شان را ارائه کنند.

او توضیح داد: به دلیل افزایش تعداد فوتی‌ها سازمان فردوس‌ها دچار کمبود آمبولانس شده است، بر همین اساس برای سرویس‌دهی و جابه‌جایی اجساد در داخل بهشت رضا (ع) یا رضوان اعلام نیاز کرده و این پیامک را ارسال کرد. نمونه این کار سال گذشته برای اداره پست هم انجام شد و در آن زمان باتوجه به درخواست اداره پست، حدود ۷۰ خودرو به این اداره کمک کردند. اکنون با توجه به کاهش زائر وضعیت خودروهای ون مقداری کساد است و می‌توانند با توافقی که با سازمان فردوس‌ها می‌کنند، چند روز در آنجا فعالیت داشته باشند

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما