فرهنگی
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۰/۰۵/۰۳ ۱۳:۵۴:۱۴
تصویب خرید بیش از ۴ میلیارد تومان کتاب از ابتدای امسال تاکنون
تصویب خرید بیش از ۴ میلیارد تومان کتاب از ابتدای امسال تاکنون
خرید بیش از ۴ میلیارد تومان کتاب در هیئت انتخاب و خرید کتاب وزارت ارشاد از ابتدای امسال تاکنون تصویب شد.
باشگاه خبرنگاران جوان

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، خرید کتاب از ناشران یکی از طرح‌هایی است که معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تامین منابع مورد نیاز کتابخانه‌های کشور برگزار می‌کند. در قالب این طرح ناشران کتاب هایشان را برای بررسی در هیئت خرید کتاب وزارت ارشاد ارسال می‌کند و پس از بررسی تعدادی از کتاب‌های ناشران خریداری می‌شود.

از ابتدای امسال تا کنون هیئت انتخاب و خرید وزارت ارشاد در سه جلسه تعدادی کتاب را برای خرید انتخاب کرده است. از جمله در جلسه ۶۳۳ این هیئت خرید ۳۲۲ عنوان کتاب در ۵۳ هزار و ۱۵۰ نسخه به مبلغ کل ۱ میلیارد و ۹۸۳ میلیون ۱۸۰ هزار تومان و در جلسات ۶۳۴ و ۶۳۵ هیأت انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خرید ۸۱۴ عنوان کتاب در ۸۰ هزار و ۵۰۰ نسخه به مبلغ کل ۴ میلیارد و ۴۱۹ میلیون و ۲۲۵ هزار تومان تصویب شد.

میزان عناوین تصویب شده در هیئت انتخاب و خرید کتاب از ابتدای امسال تاکنون به هزار و ۱۳۶ عنوان به ارزش ۴ میلیارد و ۵۲۴ میلیون و ۵ هزار تومان می‌رسد. این میزان کتاب برای تجهیز کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور تهیه شدند و این خرید‌ها به منظور حمایت از ناشران انجام نشد.


بیشتربخوانید


بنابر نیاز مخاطبان کتابخانه‌ها کتاب‌ها تهیه می‌شود و در دسترس آن‌ها قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر می‌توان گفت از ابتدای امسال تاکنون در سه جلسه بخشی از نیاز کتابخانه‌های سراسر کشور تامین شد. ناشران پس از اعلام میزان خرید این هیئت کتاب‌ها را به معاونت فرهنگی وزارت ارشاد ارسال می‌کند تا از این طریق در اختیار مخاطبان کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور قرار بگیرد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما