فرهنگی
خراسان
۱۴۰۰/۰۸/۱۰ ۱۰:۱۳:۱۴
زمزمه‌های تاییدنشده از تحولات در شبکه خبر؛ ماجرای فایل صوتی چیست؟
زمزمه‌های تاییدنشده از تحولات در شبکه خبر؛ ماجرای فایل صوتی چیست؟
به تازگی یک فایل صوتی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که ادعا شده متعلق به عبدالرضا بوالی مدیر شبکه تلویزیونی خبر است و درباره طرح ادغام شبکه خبر صحبت می‌کند.
خراسان

در این صوت 4 دقیقه‌ای، هیچ اشاره‌ای به این نشده که طرح مورد اشاره، از سوی چه کسی (کسانی) داده شده، به چه مرجعی رسیده است و اساسا طرح ادغام شبکه خبر با کدام شبکه (یا شبکه‌ها) مطرح شده است. اگرچه به این موضوع اشاره شده که طرح مورد اشاره، هنوز در حد یک طرح است و فاصله زیادی با عملیاتی شدن دارد و احتمال زیادی وجود دارد که اصلا عملیاتی نشود.
عصر جمعه المیرا شریفی‌مقدم مجری شناخته‌شده و برند این شبکه، در توئیتر نوشت: «به مامان  و باباهایی که فقط شبکه خبر رو می‌بینند، سلام من رو برسونید». برخی از کاربران این توئیت را واکنش شریفی‌مقدم به این فایل صوتی بیان کردند، اگرچه خود این مجری مطلقا اشاره‌ای به این ماجرا نکرده است.
در عین حال که به نظر می‌رسد بحث‌ها درباره ادغام شبکه‌های مختلف، به علت صحبت‌های صریح پیمان جبلی رئیس جدید صداوسیما که از لزوم چابک‌سازی این سازمان سخن گفته بود، در هفته‌ها و ماه‌های آینده همچنان ادامه پیدا کند، اما این ادغام احتمالی شبکه خبر،   در شبکه‌های اجتماعی با استقبال کاربران مواجه نشده است. بسیاری به این اشاره کرده‌اند که رسانه ملی تنها همین یک شبکه 24 ساعته خبری فارسی‌زبان را دارد و ادغام آن منطقی نیست. کاربری در همین باره نوشت: «در جنگ روایت‌ها، وقتی اینترنشنال و بی‌بی‌سی و... هستن و با صرف هزینه‌های زیاد کار می‌کنن، ما نباید با حذف شبکه خبر مخاطب رو به اون‌ها بسپریم.» با این حال باید منتظر تحولات آینده رسانه ملی ماند و دید آیا اساسا بحث ادغام شبکه خبرصحت دارد یا خیر و ایده‌های چابک‌سازی، این سازمان را به کدام سو خواهند برد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما