بین الملل
ایرنا
۱۴۰۱/۰۲/۰۸ ۱۱:۴۵:۲۹
فعالیت دو شبکه فرانسوی در مالی تعلیق دائمی شد
فعالیت دو شبکه فرانسوی در مالی تعلیق دائمی شد
رادیو بین المللی فرانسه گزارش کرد که مقام عالی ارتباطات مالی روز چهارشنبه تصمیم خود مبنی بر تعلیق دائمی این دو شبکه که از روز ۱۷ مارس تاکنون در این کشور پخش نشده‌اند را علنی کرد؛ اقدامی که «فرانس مدیا موند - France Médias Monde» شدیدا با آن مخالفت می‌کند.
ایرنا

فرانسه مدیا موند یک شرکت هلدینگ دولتی فرانسه است که نظارت و هماهنگی بر فعالیت سازمان های مهم رسانه‌های عمومی را که از فرانسه بین المللی پخش یا منتشر می‌کنند، انجام می‌دهد.
فرانس مدیا موند اعلام کرده که از تمام راه حل‌های ممکن دیگر استفاده و به پوشش اخبار مالی که مورد علاقه آفریقا و جهان است ادامه خواهد داد.
جمهوری مالی در غرب آفریقا چندین تلاش را برای کودتا تجربه کرده است. در سال ۲۰۱۲، ارتش «احمد تومانی توره» را سرنگون کرد و یک کمیته نظامی به رهبری «احمد سانوگو» انحلال دولت او را اعلام کرد. پس از چند سال در ادامه تنش‌های سیاسی در سال ۲۰۲۰، ارتش مالی رئیس جمهوری «ابراهیم بوباکار کیتا» را برکنار کرد اما تحریم‌های بین المللی مانع از قدرت گرفتن ارتش شد.
۱۳ هزار و ۲۸۹ سرباز و ۱۹۲۰ افسر پلیس در قالب نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد خدمت می‌کند که در ۲۵ آوریل ۲۰۱۳ و پس از بحران امنیتی در مالی ایجاد شده است.
از زمان حضور نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در مالی در سال ۲۰۱۳ تاکنون ۲۵۰ تن از آن‌ها در حملات و انفجارها کشته شدند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما