ورزشی
ورزش سه
۱۴۰۱/۰۹/۲۰ ۰۰:۳۳:۵۵
پیروزی مراکش خیابان‌های هلند را متشنج کرد
 پیروزی مراکش خیابان‌های هلند را متشنج کرد
خوشحالی هواداران مراکشی ساکن هلند در شهرهای این کشور خیلی زود به درگیری با پلیس کشیده شد و مقامات هلندی نسبت به رفتارهای خرابکارانه در این کشور هشدار دادند.
ورزش سه

بعد از برد تاریخی تیم ملی مراکش مقابل پرتغال که امشب در قطر اتفاق افتاد و باعث شد فوتبال این کشور شمال آفریقا برای اولین بار در تاریخش به نیمه‌نهایی جام جهانی راه پیدا کند هواداران مراکشی ساکن هلند برای جشن گرفتن این پیروزی به خیابان‌ها ریختند.
مراکشی‌ها یکی از گروه‌های بزرگ مهاجران ساکن در هلند را تشکیل می‌دهند و عده زیادی از مهاجران مراکشی در شهرهای مختلف این کشور به خیابان آمدند تا پیروزی تیم ملی‌شان را جشن بگیرند. اما بعد از مدتی فضای این جشن‌ها به تنش کشیده شد و پلیس در شهرهای لاهه اوترخت، رتردام و آمستردام اعلام وضعیت اضطراری کرد.

پلیس با صدور اطلاعیه‌ای از همه مردم خواست اطراف گروهی که از آنها به عنوان خرابکار یاد کرد را خالی کنند. خیابان‌های اطراف محل‌ درگیری در آمستردام از طرف پلیس مسدود شده است و نیروهای پلیس به همراه سگهای آموزش دیده در محل حضور دارند.
یک رسانه هلندی به نقل از شاهدان عینی گفت که پلیس در شهر آمستردام گروهی شامل 20 تا 40 نفر را در یک یا چند خیابان محاصره کرده است.
درگیری‌های مشابهی هم در شهر اوترخت گزارش شده است. پلیس این شهر می‌گوید در ساعات اولیه عده زیادی در خیابان‌ها مشغول جشن و شادی برای پیروزی مراکش بودند اما بعد از مدتی شرایط متشنج شد. پلیس از همه افراد حاضر در خیابان‌های اوترخت خواست آرامش خود را حفظ کرده و با پلیس همکاری کنند.
پلیس آمستردام در جدیدترین اعلامیه خود از طریق توییتر اعلام کرد در مناطق مرکزی این شهر وضعیت اضطراری اعلام شده است و کسانی که این مناطق را ترک نکنند دستگیر خواهند شد. رسانه‌های این کشور گزارش می‌دهند که تا این لحظه پلیس از دستگیری افراد به صرف حضور در چند خیابان مرکزی خودداری کرده است. اما همچنان جمعیت قابل توجهی در این خیابانها حضور دارند و رفتارهایی تنش‌زا نشان می‌دهند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما