اجتماعی
۱۴۰۱/۰۷/۲۱ ۱۳:۲۹:۱۲
محمود عباس: در تمام روابط خود با اسرائیل بازنگری می‌کنیم
محمود عباس: در تمام روابط خود با اسرائیل بازنگری می‌کنیم
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، رام‌الله دیگر به توافق‌های امضا شده با رژیم صهیونیستی پایبند نخواهد ماند و در وضعیت موجود بازنگری می‌کند.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (پنجشنبه) در اجلاس سران کشورهای عضو کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا (سیکا)، در قزاقستان سخنرانی کرد.

بر اساس گزارش «آناتولی»، عباس گفت: ما تداوم وضعیت موجود را نخواهیم پذیرفت و دیگر به تنهایی به توافق‌های امضا شده با اسرائیل پایبند نخواهیم ماند (در مقابل عدم پایبندی طرف مقابل)؛ در تمام روابط خود با اسرائیل بازنگری خواهیم کرد و خواستار غرامت و عذرخواهی اسرائیل به خاطر کشتار ملت فلسطین خواهیم شد.

وی ادامه داد دنبال خلاصی از اشغالگری اسرائیل در سرزمین "کشور فلسطین" به پایتختی قدس شرقی و در مرزهای ۱۹۶۷ هستیم و به تحقق این موضوع از طریق سیاسی و دیپلماتیک، احترام به قانون بین‌الملل، توافق‌های امضا شده و مراجع تأیید شده که در رأس آن طرح صلح عربی است، ایمان داریم.

عباس در ادامه خواستار حمایت بین‌المللی برای اجرای طرح صلح عربی و نیز حمایت از تلاش‌های فلسطینی برای شناسایی کشور فلسطین شد.

رئیس تشکیلات خودگردان همچنین خواستار عذرخواهی انگلیس و آمریکا و نیز پرداخت غرامت از سوی این دو به خاطر توافقنامه موسوم به «بالفور» شد.

بیانیه بالفور نامه‌ای بود که در ۲ نوامبر ۱۹۱۷ از سوی آرتور جیمز بالفور وزیر خارجه وقت انگلیس خطاب به «والتر روتشیلد» سیاستمدار یهودی‌تبار و عضو مجلس عوام انگلیس نوشته شد و وی در آن بر موضع مثبت دولت انگلیس برای «ایجاد خانه ملی برای یهودیان در سرزمین فلسطین» تاکید کرد؛ نامه‌ای که سرآغاز تلاش برای تاسیس رژیم صهیونیستی شد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما