سیاسی
سپاه نیوز
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ ۱۳:۱۰:۳۲
فرمانده سپاه: ایران اولین کشور مسلمانی است که ماهواره در فضا قرار می‌دهد
فرمانده سپاه: ایران اولین کشور مسلمانی است که ماهواره در فضا قرار می‌دهد
فرمانده سپاه با تاکید بر اینکه قرار گرفتن در فضا یکی از معیارها و شاخص های کشورهای پیشرفته جهان است ،گفت: اینکه به نام یک ملت مسلمان و یک نظام اسلامی ،در فضای تحریم گسترده بین المللی ،فرزندان ملت ایران در سپاه سینه آسمان را شکافته و ماهواره در مدار قرار دادند،افتخار و جهادی بزرگ است.
سپاه نیوز

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم پرتاب ماهواره نور 2 که همزمان با اعیاد شعبانیه با موفقیت به فضا پرتاب شد و در مدار قرار گرفت، در جمع فرماندهان ، مسئولین  و دانشمندان و تلاشگران عرصه جهاد علم و فناوری با تبریک اعیاد و ایام فرخنده ماه شعبان اظهار کرد: خداوند متعال را شاکریم که یک هدیه عظیم و دستاورد بزرگ را به ملت ایران ارزانی کرد و صمیمانه اعلام می کنم این چیزی جز امداد و نصرت الهی نیست که در چنین موقعیتی شما یک هدیه بزرگ، یک خبر بسیار دل انگیز و یک افتخار بزرگ را به ملت هدیه می کنید.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه قرار گرفتن در فضا یکی از معیارها و شاخص های کشورهای پیشرفته جهان است، گفت: این که ما میتوانیم مجدداً چشمانمان را در آسمان قرار بدهیم و از فضا به زمین نگاه کنیم،  یک پیشرفت بزرگ است.

وی افزود: اینکه به نام یک ملت مسلمان و یک نظام اسلامی ،در فضای تحریم گسترده بین المللی ،فرزندان ملت ایران در سپاه  با  ایمان و اراده و تکیه به ذهن های  پویا و خلاق  سینه آسمان  را شکافته و توانستند ماهواره در مدار قرار دهند،افتخار و جهادی بزرگ است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اولین کشور مسلمانی است که ماهواره در فضا قرار می دهد، گفت: به برادر عزیزم سردار حاجی زاده فرمانده محترم نیروی هوافضا سپاه ، عزیزانمان در سازمان جهاد و تحقیقات خودکفایی سپاه که  شاهد تلاش های شبانه‌روزی آنان بودیم و طی سال های گذشته توانستند در این فضای تحریم این قدم را بردارند تبریک عرض می کنم.

سرلشکر سلامی در ادامه با بیان اینکه این اتفاق و دستاورد مهم تنها یک عمل فنی نیست، بلکه غلبه بر اراده هایی است که می خواستند ما را  در زمین قفل کنند؛گفت: امروز توانستیم بر دشمن غلبه کنیم و این فناوری های پیچیده  و دانش های نوین را به دست آوریم و آن را به یک محصول موفق تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: این دستاورد به معنای پیروزی ما در نبرد فناوری بر دشمنانی است که اراده کرده بودند تا ما را عقب مانده نگه دارند و این یعنی پیروزی آشکار و فتح مبین که آن را به رهبر عزیز و عظیم الشان انقلاب اسلامی ، ملت عزیز و شریف ایران و همه مسلمانان تبریک و تهنیت عرض می کنم .

فرمانده کل سپاه در پایان تاکید کرد: امیدوارم سلسله پرتاب هایی که در راهبرد قرار گرفتن ما در فضا طراحی کردیم ،همه با موفقیت در زمان خود مانند این موفقیت  اجرا شوند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما