بین الملل
تسنیم
۱۴۰۰/۰۶/۲۴ ۱۴:۰۹:۱۰
آژير قرمز در شبه جزيره کره؛ کاخ آبي هم يک موشک بالستيک آزمايش کرد
آژير قرمز در شبه جزيره کره؛ کاخ آبي هم يک موشک بالستيک آزمايش کرد
کره جنوبي در واکنش به آزمايش موشکي کره شمالي دست به آزمايش يک موشک بالستيک با قابليت پرتاب از زيردريايي زد و بدين ترتيب تنش در شبه جزيره کره وارد مرحله‌اي جديد شد.
تسنیم

به نقل از رويترز، کره جنوبي امروز (چهارشنبه) يک موشک بالستيک با قابليت پرتاب از زيردريايي را به طور موفقيت آميز آزمايش کرد و اولين کشور بدون تسليحات هسته‌اي شد که باتوجه به تلاش براي تقابل با تهديدات فزاينده کره شمالي چنين سامانه‌اي را ايجاد کرده است.

اين آزمايش موشکي کره جنوبي در روزي انجام شد که کره شمالي چندين موشک بالستيک را از سواحل شرقي خود شليک کرد. چندين روز قبل نيز پيونگ يانگ اقدام به شليک آزمايشي يک موشک کروز دوربرد کرده بود.

دفتر رياست جمهوري کره جنوبي اعلام کرد که مون جائه اين، رئيس جمهوري کره جنوبي در پرتاب اين موشک بالستيک از زيردريايي جديد 3 هزار تني کلاس دوسان آن چانگ هو که ماه گذشته فعاليت خود را آغاز کرد حضور داشت.

مقامات سئول اعلام کرده‌اند که کره شمالي چندين موشک بالستيک در سالهاي اخير رونمايي کرده و درحال ساخت يک زيردريايي براي استقرار اين موشکها بر روي آنهاست.

دفتر رياست جمهوري کره جنوبي در بيانيه اي اعلام کرد: در اختيار داشتن يک موشک بالستيک با قابليت پرتاب از زيردريايي معناي زيادي در تضمين بازدارندگي در برابر تهديدات چندوجهي داشته و انتظار مي‌رود که نقش کليدي در ايجاد توانمندي بازدارندگي و صلح در شبه جزيره کره ايفا کند.

دفتر مون جائه اين همچنين از دستاوردهاي ارتش اين کشور در ساخت موشک‌هاي ديگري مانند موشک‌هاي کروز فراصوت و يک موشک بالستيک جديد خبر داد که قابليت مقابله با حملات متقابل را خواهد داشت.

بيانيه امروز دولت کره جنوبي به اين معناست که اين کشور قصد دارد با به نمايش گذاشتن توانمندي هاي خود همزمان با آزمايشات موشکي همسايه شمالي به نوعي قدرت نمايي کند. اين نمايش قدرت در شبه جزيره کره در روزهاي اخير به تشديد تنش در اين منطقه منجر شده وبه نظر موضوع مذاکرات هسته‌اي کره شمالي و آمريکا که پيش از اين نيز بسيار کم رنگ شده بود،  تحت الشعاع قرار خواهد داد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما