بین الملل
ایسنا
۱۴۰۰/۰۵/۱۳ ۱۲:۱۷:۲۹
مقامات کره شمالی دیپلماسی رو در رو را از سر گرفتند
مقامات کره شمالی دیپلماسی رو در رو را از سر گرفتند
رسانه‌های دولتی کره شمالی امروز (چهارشنبه) گزارش دادند، مقامات این کشور در نمایشگاه عکسی که توسط سفارت روسیه در پیونگ‌یانگ برگزار شده بود، شرکت کردند و بر روابط تعاملی و مبتنی بر همکاری خود تاکید کردند؛ بازدیدی که بر از سرگیری دیپلماسی حضوری و رو در روی پیونگ‌یانگ که به خاطر ویروس کرونا به حالت تعلیق درآمده بود، اشاره دارد.
ایسنا

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA گزارش داد که این نمایشگاه عکس روز سه‌شنبه به مناسبت بیستمین سالروز سفر تاریخی کیم جونگ-ایل، رهبر فقید کره شمالی به روسیه و دهمین سالروز سفرش به صربستان و مناطق خاوردور برگزار شد.

کیم جونگ-ایل، پدر کیم جونگ-اون، رهبر کنونی کره شمالی تا پیش از فوتش در سال ۲۰۱۱ میلادی بر این کشور حکومت کرد.

خبرگزاری KCNA افزود: شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه از جمله "ایم چون-ایل"، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی سفرهای رهبران این کشور به روسیه را به عنوان رویدادهایی مهم که کمک شایانی به پیشبرد روابط پیونگ‌یانگ-مسکو و تضمین صلح و امنیت در این منطقه کرده‌اند، تحسین کردند.

ایم چون-ایل در بیانیه‌ای که در وب‌سایت وزارت امور خارجه کره شمالی منتشر شد، گفت: کره شمالی و روسیه روابطشان را در حوزه‌های مختلف از جمله سیاست و تجارت گشترش داده‌اند و این روابط به پیشرفت خود ادامه خواهد داد.

وی افزود: این موضع قاطعانه دولت پیونگ‌یانگ است که ما آن را به ارث خواهیم برد و روابط دوستانه میان کره شمالی و روسیه را که دارای تاریخ و سنت دیرینه است از منظر استراتژیک و همسو با نیازهای زمانه‌مان گسترش خواهیم داد.

کره شمالی مدعی است که هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت نشده با این وجود از اوایل سال گذشته محدودیت‌های سفت و سختی را همچون بستن مرزها و اعمال محدودیت‌های جدی بر رفت و آمدها اتخاذ کرده است.      

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما