اقتصادی
ایرنا
۱۴۰۲/۰۳/۰۳ ۰۸:۵۱:۳۸
اعمال مدیریت مصرف برق در بخشهای مختلف خراسان رضوی آغاز شد
اعمال مدیریت مصرف برق در بخشهای مختلف خراسان رضوی آغاز شد
 سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی گفت: با آغاز روزهای گرم سال اجرای برنامه های مدیریت مصرف برق در بخشهای کشاورزی، صنعتی، تجاری و خانگی استان آغاز شده است و مشترکان ملزم به رعایت الگوی مصرف و مدیریت آن هستند
ایرنا

حسن حشمتی گفت : هر یک از مشترکان صنعتی مستقر در داخل یا خارج از شهرکهای صنعتی استان یک روز در هفته به جز جمعه باید مصرف برق خود را از ساعت ۱۱ تا ۲۳ کاهش دهند و فرقی نمی کند که این اعمال مدیریت در چه روزی از هفته باشد، از سوی دیگر روز جمعه کاملا آزاد هستند و می توانند بدون اعمال مدیریت مصرف، فعالیت کنند.

وی اضافه کرد: در صورتی که مشترکان صنعتی، برنامه مدیریت مصرف ابلاغی در خراسان رضوی را رعایت نکنند، با اخطار قبلی مشمول قطع برق شده و همچنین تعرفه قبض پرداختی آنها به دو برابر افزایش می یابد.

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی گفت: مشترکان چاه های کشاورزی استان نیز می بایست هر روز هفته از ساعت ۱۱ تا ۱۸ مصرف برق خود را قطع کنند و در صورتی که این اعمال مدیریت را انجام دهند هزینه برق مصرفی آنها در سایر ساعات روز رایگان خواهد بود.

حشمتی افزود: ساختمانهای اداری خراسان رضوی باید مصرف برق خود را در ساعات اداری ۳۰ درصد و ۶۰ درصد در ساعات غیراداری نسبت به دوره مصرف مشابه خود در سال ۱۴۰۰ کاهش دهند از سوی دیگر باید سیستم سرمایشی ادارات یک ساعت مانده به پایان وقت اداری خاموش شود.

وی با بیان این که در حوزه مدیریت مصرف بخش خانگی دو موضوع مطرح است ادامه داد: در صورتی که هر یک از مشترکان نسبت به مدت مشابه سال قبل به ازای هر کیلووات ساعتی که مصرف برق خود را کاهش دهد، ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان پاداش دریافت می کند و این پاداش در قبض برق ماهانه آن مشترک اعمال می شود.

وی اضافه کرد: محدودسازی مشترکان پرمصرف خانگی، موضوع دیگری است که در اعمال مدیریت مصرف این بخش لحاظ می شود، به نحوی که در صورت عدم رعایت الگوی مصرف، با اطلاع قبلی به مشترک به صورت ارسال پیامک به گوشی تلفن همراه وی، نسبت به قطع برق آن واحد مسکونی اقدام می شود.

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی با بیان این که الگوی مصرف فقط برای بخش خانگی تعریف شده است گفت: سقف الگوی مصرف برای هر مشترک ماهانه ۳۰۰ کیلووات ساعت است و در صورتی که مشترک این میزان یا کمتر از آن مصرف کند، جزء مشترکان خوش مصرف به شمار می رود، باقی مشترکان یا کسانی که بیشتر از الگوی مصرف و بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ کیلووات ساعت در ماه مصرف برق دارند یا بیشتر از ۶۰۰ کیلووات ساعت در ماه یعنی دو برابر الگو، برق مصرف کرده اند جزء مشترکان پرمصرف تلقی می شود و هزینه این مصرف زیاد در قبضشان اعمال می شود.

حشمتی با بیان این که چندان نمی توان برای مصرف بخش تجاری محدودیت ایجاد کرد افزود: با این حال سقف مصرف برای مشترکان تجاری در ماه هزار کیلووات ساعت در نظر گرفته شده و تعرفه آن نیز مشخص است.

وی اوج مصرف برق سال گذشته مشترکان مشهد را هزار و ۸۰۰ مگاوات در روز و مشترکان کل استان را هزار و ۴۰۰ مگاوات در روز ذکر و اضافه کرد: میزان اوج بار شبکه برق تابستان امسال خراسان رضوی مربوط به شدت گرما می شود و هر چه قدر گرمای هوا بیشتر شود میزان مصرف برق نیز افزایش می یابد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما