سیاسی
تسنیم
۱۴۰۰/۰۶/۲۱ ۱۰:۲۸:۵۰
جزئيات سفر نخست وزير عراق به ايران؛ الکاظمي وارد تهران شد
جزئيات سفر نخست وزير عراق به ايران؛ الکاظمي وارد تهران شد
نخست‌وزير عراق دقايقي پيش براي ديدار و گفت‌وگو با مقامات ايران وارد تهران شد.
تسنیم

يک منبع عراقي در گفتگو با رووداو به جزئياتي درباره سفر مصطفي الکاظمي به ايران پرداخت و گفت: الکاظمي در سفري يک‌روزه امروز يکشنبه به تهران سفر مي‌کند و درباره موضوعات مختلفي با مقامات ايراني به گفت‌وگو خواهد پرداخت.

اين منبع بيان کرد: الکاظمي در جريان سفر به ايران به ابراهيم رئيسي به‌مناسبت رئيس‌جمهورشدنش تبريک خواهد گفت و علاوه بر آن برخي پرونده‌هاي اقتصادي و امنيتي را هم مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد داد.

منبع عراقي گفت: در اين سفر هفت وزير، الکاظمي را همراهي خواهند کرد. «قاسم الاعرجي» مشاور امنيت ملي عراق هم در اين سفر، نخست وزير عراق را همراهي خواهد کرد.

از سوي ديگر الفرات نيوز گزارش داد: مصطفي الکاظمي نخست وزير عراق امروز يکشنبه عراق را به‌مقصد جمهوري اسلامي ايران در رأس هيئت عالي‌رتبه ترک کرد.

الکاظمي قبل از سفر در اظهارنظري گفت: اين سفر با هدف تقويت روابط دوجانبه و گشودن افق‌هاي چشم‌انداز همکاري در همه زمينه‌ها و تمرکز بر عمق روابط دو کشور دوست است.

نخست وزير عراق تأکيد کرد: عراق موفق به ايفاي نقش محوري در منطقه از طريق تقويت شراکت راهبردي مطابق با اصول حمايت از ثبات، همکاري و دوستي به‌منظور تحکيم پايه‌هاي صلح و شکوفايي شده است.

الفرات نيوز گزارش داد: نخست وزير عراق در جريان اين سفر با برخي مقامات ايراني ديدار خواهد کرد و در اين ديدار پرونده‌هاي مورد اهتمام مشترک و تقويت تلاشهاي توسعه پايدار به‌نفع دو ملت عراق و ايران، مورد رايزني قرار خواهد گرفت. همچنين در اين سفر هماهنگي دوجانبه در موضوعات منطقه‌اي و بين‌المللي و حمايت از امنيت و ثبات منطقه مورد تبادل نظر و رايزني واقع خواهد شد.
 

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما