بین الملل
ایسنا
۱۴۰۱/۰۳/۱۵ ۱۱:۴۱:۰۳
ماکرون: نباید روسیه را تحقیر کرد
ماکرون: نباید روسیه را تحقیر کرد
امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفت: «خیلی مهم است که روسیه تحقیر نشود تا پس از پایان جنگ در اوکراین، بتوان به یک راه‌حل دیپلماتیک دست پیدا کرد.»
ایسنا


به گزارش رویترز، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت که ولادیمیر پوتین، همتای روس او با حمله به اوکراین مرتکب یک «اشتباه تاریخی و اساسی» شده و اکنون «منزوی» است.

ماکرون در مصاحبه با یک روزنامه فرانسوی گفت که وی به پوتین تاکید کرده بود که «یک اشتباه تاریخی و اساسی در حق مردمش، خودش و تاریخ» مرتکب شده است.
وی گفت: «فکر می‌کنم پوتین خودش را منزوی کرده است. ولی منزوی شدن یک چیز است، اما اینکه بتوان از آن خارج شد، مسیر دشواری است.»
او گفت که روسیه نباید «تحقیر شود... تا روزی که جنگ متوقف شود، بتوان از طریق ابزارهای دیپلماتیک راهی برای برون‌رفت پیدا کرد» وی افزود که «به این نتیجه رسیده است که فرانسه می‌تواند به‌عنوان یک قدرت میانجی عمل کند.»

ماکرون از زمانی که رئیس‌جمهور روسیه دستور ورود نیروهایش به اوکراین را صادر کرد، به طور مرتب با پوتین در تماس بوده است. 
فرانسه از اوکراین حمایت نظامی و مالی کرده است، اما برخلاف بسیاری از رهبران اتحادیه اروپا، ماکرون هنوز برای نشان دادن حمایت خود به اوکراین سفر نکرده است.

اما کی‌یف درخواست ماکرون برای تحقیر نکردن روسیه را محکوم کرد.

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین درخواست‌ ماکرون برای خودداری از «تحقیر» روسیه را محکوم کرد و گفت که با این موضع تنها فرانسه تحقیر می‌شود. 

کولبا در توییتی نوشت: «درخواست‌ برای پرهیز از تحقیر روسیه فقط می‌تواند فرانسه یا هر کشور دیگری را تحقیر کند چراکه این روسیه است که خود را تحقیر می‌کند. همه ما بهتر است روی این موضوع تمرکز کنیم که چگونه می‌توانیم روسیه را سر جای خود بنشانیم. این موضوع باعث صلح و نجات زندگی می‌شود.»

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما