بین الملل
فارس
۱۴۰۱/۰۸/۲۲ ۲۰:۵۱:۴۲
حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حمص سوریه
حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حمص سوریه
برخی از منابع خبری سوری از حملات هوایی رژیم صهیونیستی به حمص سوریه و رهگیری چند موشک خبر دادند.
فارس

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، در پی این حملات، پدافند هوایی سوریه در حمص  فعال شد و موشکهای شلیک شده را رهگیری کرد.

برخی از منابع خبری نیز ویدئوی زیر را از عبور موشکهای رژیم صهیونیستی از آسمان لبنان و حمله به حمص منتشر کرده‌اند.

هنوز جزئیات بیشتری از تلفات یا خسارات اتمالی این حمله منتشر نشده است.

این در حالی است که در بامداد چهارشنبه گذشته در نزدیکی مرز میان عراق و سوریه، صدای دست‌کم چهار انفجار به گوش رسید.

«جبار المعموری» از رهبران کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی)، ادعا کرد که دلیل این انفجار، هدف قرار گرفتن یک محموله کمک‌های ایران به لبنان در نزدیکی گذرگاه مرزی «القائم» بود.

وی مدعی شد: «سه پهپاد اسرائیلی محموله کمک‌های سوختی ایران به لبنان را در نزدیکی گذرگاه مرزی القائم در غرب عراق هدف قرار دادند که طبق اطلاعات به دست آمده، خسارت مالی و جانی به همراه داشته است».

به گفته المعموری، این اقدام در چارچوب سیاست تل‌آویو و متحدانش در گرسنه نگه داشتن ملت‌ها و قطع کمک‌ها برای پایان دادن به بحران انرژی در بیروت و سایر شهرهای لبنان صورت گرفت.

برخی منابع رسانه‌ای عراقی نوشتند که ۲۲ تانکر سوخت قرار بود وارد سوریه شود اما پس از عبور ۸ تانکر از گذرگاه مرزی القائم و ورود به سوریه، در فاصله ۲۰۰ متری مرز و در داخل خاک سوریه هدف قرار گرفتند و به همین دلیل سایر تانکرها همچنان در خاک عراق باقی ماندند.

در همین ارتباط، روزنامه لبنانی الاخبار، با انتشار یادداشتی در خصوص بزرگنمایی رسانه‌ای صورت گرفته در خصوص این حمله و انتشار اخبار ضد و نقیض در خصوص آن، به نقل از منابع میدانی خود نوشت که این حمله صرفا خسارت مادی به همراه داشت و بیشتر حاوی پیام ارعاب اسرائیلی - آمریکایی علیه «مقاومت مردمی» به منظور بازدارندگی از هدف قرار گرفتن مکرر پایگاه‌های آمریکایی در شمال شرق سوریه بود

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما