بین الملل
فارس
۱۴۰۱/۰۲/۰۸ ۰۸:۴۵:۵۵
آمار جدید روسیه از تلفات و خسارات نظامی اوکراین
آمار جدید روسیه از تلفات و خسارات نظامی اوکراین
همزمان با نزدیک‌شدن بحران اوکراین و عملیات نظامی ویژه روسیه در این کشور به شصت‌وسومین روز خود، مسکو آمار جدیدی از تلفات و خسارات وارد شده به نیروهای مسلح اوکراینی را ارائه کرد.
فارس

سرلشکر «ایگور کناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه شامگاه چهارشنبه گفت که نیروهای مسلح این کشور ۳۸ تاسیسات نظامی در اوکراین را طی بیست‌وچهار ساعت گذشته منهدم کردند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، کناشنکوف طی نشست خبری توضیح داد: «یگان عملیاتی-تاکتیکی نیروی هوافضای روسیه، ۳۸ تأسیسات نظامی اوکراین را هدف قرار دادند که در میان آنها ۷ پست فرماندهی و دو سامانه موشکی ضدهوایی - شامل یک فروند اس-۳۰۰ در منطقه نیکولایفکا - وجود داشت»

وی ادامه داد: «دو استحکامات و همچنین ۲۷محل تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات نظامی اوکراینی نابود شدند. بیش از ۲۱۰ ملی‌گرا و ۴۳ دستگاه خودروی زرهی اوکراین نیز منهدم شدند».

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در توضیح عملیات‌های نیروهای مسلح این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته در اوکراین، اظهار داشت: «یگان‌های توپخانه‌ای، ۳۰۹ ماموریت تهاجمی را در طول روز انجام دادند. این موارد مورد اصابت قرار گرفت؛ ۱۴ پست فرماندهی، ۲۹۲ منطقه تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین، و همچنین سه انبار مهمات».

بر اساس این گزارش، کناشنکوف همچنین افزود: «علاوه بر این، ارتش روسیه در یک روز ۱۷ حمله با موشک‌های هدایت دقیق به تأسیسات نظامی اوکراین انجام داد که در نتیجه آن دو پست فرماندهی و ۱۵ منطقه که سربازان و تجهیزات نظامی در آن متمرکز بودند مورد اصابت قرار گرفت».

وی در ادامه خبر داد که ارتش روسیه در جریان عملیات نظامی ویژه در اوکراین بیش از ۶۰۰ هواپیمای بدون سرنشین، ۱۴۱ هواپیمای نظامی و ۱۱۱ هلیکوپتر متعلق به رژیم کی‌یف را منهدم کرد.

به نوشته ریانووستی، این مقام نظامی روس اضافه کرد: «۲۶۱۶ دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، ۲۹۷ موشک انداز چندگانه، ۱۱۳۹ قبضه توپ و خمپاره صحرایی و ۲۴۲۶ دستگاه خودروی ویژه نظامی نیز منهدم شد».

این در حالی است که پیشتر وزارت دفاع انگلیس با ادعای تسلط دولت کی‌یف بر بیشتر حریم هوایی اوکراین، گفت روسیه دسترسی هوایی بسیار محدودی به شمال و غرب این کشور دارد.

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما