بین الملل
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۰/۰۶/۱۶ ۰۹:۱۵:۰۲
۵ سال زندان براي انتشار ويروس کرونا!
۵ سال زندان براي انتشار ويروس کرونا!
يک مرد ويتنامي به دليل عدم رعايت قوانين قرنطينه و انتقال ويروس کرونا به ديگران، به ۵ سال زندان محکوم شد.
باشگاه خبرنگاران جوان

به نقل از خبرگزاري رويترز، لو وان تري، شهروند ۲۸ ساله ويتنامي در جلسه دادگاه در يکي از مناطق جنوبي اين کشور به اتهام انتشار ويروس کرونا به تحمل ۵ سال حبس محکوم شد.

به گفته مقامات دادگاه ويتنام اين مرد ۲۸ ساله به دليل عدم رعايت قوانين و محدوديت‌هاي کرونايي ۸ نفر را به اين ويروس مبتلا کرده که يکي از آن‌ها پس از هفته‌ها بستري در بيمارستان، جان باخت.

ويتنام به دليل سختگيري در رعايت قوانين و محدوديت‌هاي کرونايي، آزمايش‌هاي هدفمند در جهت تشخيص ويروس کرونا و اعمال محدوديت‌هاي شديد آمد و شد در مرز‌ها يکي از موفق‌ترين کشور‌هاي جهان در کنترل بيماري کرونا محسوب مي شود. با اين حال، عدم رعايت قوانين کرونايي در ماه‌هاي اخير توسط عده‌اي از شهروندان اين کشور موجب افزايش موارد ابتلا در ويتنام شده است.

برخي مناطق جنوبي ويتنام تا به حال کمترين ميزان ابتلا و مرگ و مير ناشي از کرونا را به ثبت رسانده اند. اما اين روز‌ها ويتنام با ثبت ۵۳۶ هزار ابتلاي جديد به کرونا و ۱۳۳۸۵ فوتي بيشترين آمار را در چند ماه گذشته از اين بيماري ثبت کرده است.

پيش تر دادگاه ويتنام دو نفر ديگر را هم در روز‌هاي گذشته به دليل نقض قوانين و محدوديت‌هاي کرونايي به حبس تعليقي محکوم کرده بود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما