اقتصادی
ایرنا
۱۴۰۰/۰۷/۱۸ ۱۴:۰۰:۳۳
تأمین گاز مهم‌ترین مراکز تولید برق کشور در زمستان
تأمین گاز مهم‌ترین مراکز تولید برق کشور در زمستان
ارسال حداکثری سوخت مایع به نیروگاه‌ها با اولویت منطقه شمال شرق، استفاده حداکثری از نفت کوره در نیروگاه‌ها و مدیریت تأمین گاز برای مهم‌ترین مراکز تولید برق در کشور، از اصلی‌ترین موضوع‌های مورد بحث در سومین نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی تأمین سوخت زمستانی بود.
ایرنا

سومین نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی تأمین سوخت زمستانی روز گذشته (۱۷ مهرماه) با حضور مسئولان وزارت نفت و نیرو برگزار شد، این نشست با هدف بررسی اصلاح الگوی مصرف در کشور و ایجاد هماهنگی و همکاری مشترک میان دستگاه‌های تأمین‌کننده و مصرف‌کننده انرژی در کشور با حضور مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و مسئولان معاونت راهبردی برق حرارتی و نماینده شرکت راه‌آهن برگزار شد.

ارسال حداکثری سوخت مایع به نیروگاه‌ها با اولویت منطقه شمال شرق، استفاده حداکثری از نفت کوره در نیروگاه‌ها و مدیریت تأمین گاز برای مهم‌ترین مراکز تولید برق در کشور، از اصلی‌ترین موضوع‌های مورد بحث در این نشست بود.

براساس این گزارش، افزایش توان ناوگان ریلی به‌منظور انتقال سوخت مایع به نیروگاه‌ها، بررسی شرایط دمایی کشور و برآورد مصارف گاز در ۱۴ روز آینده از دیگر مباحث مهم مطرح‌شده در این نشست بود که هرکدام از اعضا به تناوب، به بیان دیدگاه‌های خود و ارائه راهکار در این زمینه پرداختند.

به گزارش ایرنا، وزیر نفت نیز پیش از این  با بیان اینکه درسال گذشته حدود ۱۶۰ میلیون متر مکعب در بعضی از روزهای فصل سرد بخصوص در استان‌های شمال و شمال شرق کشور کسری گاز داشتیم، گفت: امسال پیش‌بینی می‌کنیم که با روند رشد مصرف در کشور که بین ۸ تا ۱۰ درصد است، در فصل سرد تا ۲۰۰ میلیون متر مکعب در روز کسری گاز داشته باشیم، به همین خاطر جلسات تامین سوخت زمستانی را شروع کردیم.

با این حال کمبود گاز در زمستان بسیار جدی است. در سال‌های گذشته نیز اگرچه دیگر قطعی گاز بخش خانگی به‌ویژه در استان‌های شمالی اتفاق نیفتاد، اما نیروگاه‌ها با کاهش گاز رسانی در زمستان دست به گریبان بودند.

این موضوع در کنار پایین‌بودن بازده نیروگاه‌های کشور، زنگ خطری برای قطعی برق در زمستان است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما