بین الملل
ایسنا
۱۴۰۱/۰۵/۱۱ ۱۱:۵۶:۲۴
آمار تلخ سازمان بهداشت جهانی درباره 8 میلیون یمنی
آمار تلخ سازمان بهداشت جهانی درباره 8 میلیون یمنی
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که ۸ میلیون یمنی از مشکلات روحی و روانی در نتیجه جنگ هشت ساله در این کشور رنج می‌برند.
ایسنا

به گزارش  الشروق، سازمان بهداشت جهانی در گزارشی اعلام کرد که بیماری‌های روحی روانی از شایع‌ترین بیماری‌ها در یمن هستند.

براساس این گزارش تخمین زده می‌شود که حدود ۸ میلیون یمنی - تقریبا یک نفر از هر چهار نفر - از مشکلات روحی و روانی-اجتماعی رنج می‌برند که با درگیری‌های مسلحانه، آوارگی اجباری، بیکاری، کمبود مواد غذایی و سایر شرایط سخت تشدید شده‌ است.

این سازمان در گزارش خود همچنین به تاثیر جنگ ۸ ساله یمن و اقتصاد فروپاشیده آن کشور بر خدمات بهداشتی و تشدید بیماری‌های روحی روانی در جامعه یمن پرداخت.

در این گزارش تاکید شده است: اندک امکانات موجود که خدمات بهداشت روانی و اجتماعی ارائه می‌کنند، در مقایسه با نیاز مبرم به این خدمات بسیار ناچیز هستند و توان پاسخگویی لازم را ندارند.

سازمان بهداشت جهانی در این گزارش بیان کرد: از سال ۲۰۲۱، بیش از ۳۵۰۰ کارمند مراقبت‌های بهداشتی، معلمان مدارس و مدیران پرونده‌های حفاظت از کودکان و خشونت مبتنی بر جنسیت در زمینه بهداشت روانی و حمایت روانی-اجتماعی جهت خدمات رسانی آموزش دیده‌اند.

در این گزارش به نقل از دکتر ادهم اسماعیل عبدالمنعم، نماینده سازمان بهداشت جهانی در یمن، آمده است که سازمان متعهد به حمایت و تقویت تلاش‌های ملی برای تقویت، حفاظت و بازگرداندن سلامت روان همه یمنی‌ها بدون تبعیض است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما