سیاسی
ایرنا
۱۴۰۰/۰۶/۲۰ ۱۴:۱۲:۲۵
مهمترين وظايف نيروي دريايي ارتش از زبان آقاي فرمانده
مهمترين وظايف نيروي دريايي ارتش از زبان آقاي فرمانده
فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي، تامين امنيت شاهراه اقتصاي ايران در عمق درياها را مهمترين ماموريت نيروي دريايي ارتش عنوان کرد و گفت: تنها کشور منطقه هستيم که به‌شکل مستقل اين ماموريت سنگين را در شرايط تحريم و تهديد انجام مي‌دهيم.
ایرنا

به گزارشخانه ملت، دريادار شهرام ايراني گفت: با افتخار اعلام مي‌کنم که ناوگروه عملياتي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران متشکل از ناو شکن تمام ايراني سهند و ناوبندر مکران با عبور از سه اقيانوس هند، اطلس جنوبي و اطلس شمالي و آبراه‌هاي مهم اين سه اقيانوس که راههاي راهبردي بوده و در حوزه ژئوپلتيک دريايي مطرح هستند، عبور کردند و با پيمودن ۴۵ هزار کيلومتر مسير سخت دريايي و مواجهه و عبور از توفان‌هاي سخت هر سه اقيانوس به ويژه اقيانوس اطلس و ۱۲۰ روز دوري از وطن به آب‌هاي سرزميني وارد شده و طي چند روز آينده در اسکله پهلو خواهند گرفت.

فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در توضيح اعزام ناوهاي ايراني به آب‌هاي بين‌المللي، افزود: ماموريت مهم «تامين امنيت شاهراه اقتصاي جمهوري اسلامي ايران در عمق درياها» از زمان دفاع مقدس تا امروز بر عهده ماست و در آينده هم ادامه خواهيم داد.

دريادار ايراني با بيان اين که بيش از ۹۰ درصد تجارت ما از طريق دريا انجام مي‌شود، يادآور شد: تقريبا بيشترين ساحل يعني حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کيلومتر را در جنوب کشور در اختيار داريم که در حوزه ماموريتي نيروي دريايي راهبردي ارتش جمهوري اسلامي ايران است اما اين بخش به توانمندي در چند حوزه نياز دارد.

وي اضافه کرد: يکي از نيازها در حوزه نيروي انساني است که بحث آموزش آنها بيشتر مطرح است، ديگري حوزه تجهيزات است و بحث فناوري حرف نخست را در اين زمينه مي‌زند و حوزه بعدي تکنولوژي است که صنعت گران، مراکز تحقيقاتي و پژوهشي را شامل مي‌شود. همه آنها را در اختيار مي‌گيريم و در قالب يک برنامه در عرصه دريا حضور پيدا مي‌کنيم و حضورمان هم دائمي است.

فرمانده نيروي دريايي ارتش تصريح کرد: ما در منطقه تنها کشوري هستيم که به صورت مستقل اين ماموريت سنگين را در شرايط تحريم و تهديد انجام مي‌دهيم و تا امروز و در آينده اين حوزه‌ها را تقويت خواهيم کرد، هيچ تهديدي ما را از مسير و ماموريتي باز نداشته و نه تنها عقب نرفتيم بلکه جلوتر رفتيم چون امروز اقيانوس هند هم براي ما تقريبا کوچک است.

درياردار ايراني در توضيح آخرين وضعيت پيشران‌هاي توليد داخلي، گفت: در حوزه پيشران، موتور تمام ساخت ايراني با کمک مراکز علمي و شرکت‌هاي دانش بنيان و با تلاش جوانان برومند طراحي شده است و اميدواريم مراحل تست آنها تمام شود تا نسبت به رونمايي پيشران‌ها اقدام کنيم.

وي يادآور شد: پيشران‌هاي موصوف در واقع موتورهاي ديزلي دريايي هستند که از مشخصات ويژه‌اي برخوردارند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما