ورزشی
فارس
۱۴۰۰/۰۶/۲۸ ۱۱:۴۵:۳۴
ادامه واکنش‌ها به پوشش نامتعارف تيم‌ فوتبال بانوان
ادامه واکنش‌ها به پوشش نامتعارف تيم‌ فوتبال بانوان
سخنگوي کميسيون فرهنگي مجلس گفت: سؤال و اعتراض اين است که چرا مسئولين ما به نوع پوشش و طراحي لباس تيم‌هاي ملي و نمايندگان ايران بي‌تفاوت هستند.
فارس

مجيد نصيرايي در مورد لباس‌هاي طراحي شده براي تيم ملي فوتبال بانوان و واکنش‌هاي منفي به اين موضوع در سطح جامعه اظهار داشت: حتماً مجلس به اين موضوع ورود مي‌کند و وزارت ورزش به عنوان متولي بايد پاسخگو باشد و ما هم سؤال خواهيم کرد. ورزشکاران ما در عرصه‌هاي بين‌المللي به نحوي نمادي از ظرفيت‌ها و استعدادهاي جامعه ايراني هستند و حتما بايد مسئولين بايد نسبت به نوع پوشش آنها توجه داشته باشند. هر کسي از جامعه ايراني که در عرصه‌هاي بين‌المللي حالا در هر حوزه‌اي شرکت مي‌کند، نماينده ايران است بايد نشان‌دهنده فرهنگ‌ها و اصالت‌هاي ايراني ـ اسلامي باشد.
نماينده مردم فردوس، طبس، سرايان و بشرويه در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: نمي‌شود نماينده‌اي از ايران به صورت رسمي در يک عرصه بين‌المللي شرکت کند و پوشش‌ آن هر طور که دوست داشت، باشد. حالا اگر شخصي باشد، چندان مورد بحث نيست اما وقتي اين حضور رسمي مي‌شود، حتما بايد منعکس‌کننده فرهنگ ما باشد. طبيعي است که هم پوشش و هم رفتار او مهم است.
سخنگوي کميسيون فرهنگي مجلس تأکيد کرد: کسي که نماينده کشورمان است، نمي‌تواند به نوع پوششش بي‌تفاوت باشد و حتما محل سؤال و اعتراض است که چرا مسئولين ما به اين نوع پوشش و طراحي لباس بي‌تفاوت هستند. بايد اين موضوعات بررسي شود.
نصيرايي عنوان کرد:‌ قطعا اگر امروز ايران اسلامي ما توانسته در دنيا قله‌هاي پيشرفت را يکي پس از ديگري فتح کند، ريشه و اساس آن فرهنگ، ايمان و تدين است. اگر اين‌ها نبود، به اينجا نمي‌رسيديم. به هر حال نبايد اين موضوع را کم اهميت جلوه داد و طوري رفتار کرد که خدايي ناکرده دهن‌کجي به فرهنگ ايراني- اسلامي باشد.
سخنگوي کميسيون فرهنگي مجلس با اشاره به اينکه نبايد اينطور باشد که بگوييم مردم هزار و يک مشکل دارند و چرا به اين موضوع پرداخته مي‌شود، گفت: ما به هر موضوعي در زمان خود رسيدگي مي‌کنيم، اما همين بي‌توجهي‌ها باعث شده که پوشش‌هايي در جامعه ببينيم که با فرهنگ ايراني هم متضاد است؛ چه برسد به اسلامي.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما