اجتماعی
ایسنا
۱۴۰۱/۰۹/۰۱ ۱۱:۱۷:۰۱
جذب و ورود سه هزار طلبه به مدارس کشور
جذب و ورود سه هزار طلبه به مدارس کشور
دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: اکنون حدود ۳۰۰۰ طلبه موفق به ورود به مدارس به عنوان معلم در نقاط حاشیه‌ای شهرها و مناطق کم‌برخوردار شده‌اند.
ایسنا

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش درباره وضعیت جذب و ورود طلاب و روحانیون به مدارس کشور توضیحاتی ارائه کرد و گفت: حضور روحانیون متخصص در امر تربیت کودک و نوجوان در میان دانش‌آموزان جهت پاسخگویی به این نیاز اساسی است تا با ایجاد فرصت گفت‌وگوی چهره به چهره، هویت دینی دانش‌آموزان تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین حمید نیکزاد در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: حوزه‌های علمیه همواره در صدد کمک به آموزش‌وپرورش در عرصه‌های مختلف برای تحقق سند تحول بنیادین بوده‌اند که نیروی انسانی متخصص، آگاه و متعهد نقش محوری در آن دارد.

وی افزود: از آنجا که تنها بستر جذب و ورود معلم به آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی ماده ۲۸ آن دانشگاه است، لذا ستاد همکاری در تلاش بوده تا از ظرفیت نیروی انسانی خبره موجود در حوزه‌های علمیه به نفع آموزش و پرورش بهره ببرد.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به افزایش انگیزه طلاب برای ورود به آموزش و پرورش گفت: طلاب در رقابت با غیرطلبه‌ها در آزمون و مصاحبه جذب می‌شوند. همچنین با موافقت‌های صورت گرفته در رابطه با به‌کارگیری طلابِ وظیفه به عنوان سربازمعلم در آموزش و پرورش استقبال خوبی برای حضور در این عرصه از جانب طلاب دغدغه‌مند صورت گرفته است.

ورود ۳۰۰۰ نفر از طلاب به مدارس به عنوان معلم

نیکزاد ادامه داد: اکنون حدود ۳۰۰۰ طلبه موفق به ورود به مدارس به عنوان معلم در نقاط حاشیه‌ای شهرها و مناطق کم‌برخوردار شده‌اند.

وی با بیان اینکه علاوه بر فرصت‌های پیش گفته برای حُسن استفاده از توانمندی‌های روحانیون نخبه و علاقه‌مند در زمینه تعلیم و تربیت، طلاب در راستای توجه مطلوب به ساحت اعتقادی، عبادی، اخلاقی در تربیت دانش‌آموزان و همکاری برای کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های پرورشی در مدارس حضور دارند گفت: لازم به توجه است در دوره جدید ستاد همکاری تلاش شده است تا در کنار افزایش کمیت به کیفیت حضور افراد نیز اندیشیده شود و اقدامات ضروری به عمل آید.

مشاور وزیر آموزش و پرورش توضیحاتی درباره اجرای طرح امین در سال جاری نیز ارائه کرد و گفت: امسال طرح امین از بابت کمیت و کیفیت متفاوت از گذشته خواهد بود. به گونه‌ای که بخش قابل توجهی از طلابِ خواهر و برادر در سال تحصیلی جاری به جمع مربیان طرح امین پیوسته‌اند و فرایندهای جذب و اجرای طرح در مدارس بهبود یافته است.

نیکزاد افزود: این اقدامات در راستای اثرگذاری بیشتر و بهتر طلاب در مدارس هدف انجام شده است.

وی درباره ضرورت‌ها و تاثیرات حضور طلاب در مدارس برای تربیت دینی دانش‌آموزان نیز گفت: در سال‌های گذشته یکی از غفلت‌هایی که علی‌رغم تاکیدات سند تحول بنیادین صورت گرفته ناظر به اجرای تمام ساحتی فعالیت‌های یادگیری و بسنده کردن به آموزش محوری است؛ لذا ضعف در سواد دینی و اعتقادی به حدی رسیده است که حتی برخی دانش‌آموزان در ابتدائیات و ضروریات دین سوال و ابهام اساسی دارند.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش افزود: حضور روحانیون متخصص در امر تربیت کودک و نوجوان در میان دانش‌آموزان جهت پاسخگویی به این نیاز اساسی است تا با ایجاد فرصت گفت‌وگوی چهره به چهره، هویت دینی دانش‌آموزان تقویت شود.
 

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما