اجتماعی
فارس
۱۴۰۰/۰۶/۲۸ ۱۱:۰۱:۰۵
زائران اربعين بليت برگشت بگيرند
زائران اربعين بليت برگشت بگيرند
دبير ستاد مرکزي اربعين با اشاره به آغاز اعزام زائران اربعين، از آنها خواست تا قبل از سفر، بليت پرواز رفت و برگشت تهيه کنند و از مرز مهران به کشور بازنگردند.
فارس

احمد محمدي‌فر، دبير ستاد مرکزي اربعين حسيني با اشاره به آغاز اعزام زائران اربعين به عراق اظهار داشت: امروز پروازهاي رسمي اربعين از ۶ فرودگاه کشور آغاز شد و برخي از زائران که ويزاي عراق را دريافت کرده بودند، به خيل زائران پياده‌روي اربعين پيوستند.

وي با بيان اينکه همه زائران به صورت هوايي بايد به عراق سفر کنند، افزود: مرزهاي زميني باز نمي‌شود و همه زائران بايد به صورت هوايي عازم عراق شوند. البته علاوه بر ويزاي عراق، همراه داشتن کارت واکسيناسيون و همچنين داشتن جوابيه منفي آزمايش کرونا قبل از رفتن به فرودگاه الزامي است.

محمدي‌فر با اشاره به اينکه با هماهنگي صورت گرفته در فرودگاه مقصد، زائران نيازي به دادن آزمايش کرونا ندارند، گفت: با اين وجود، زائران هنگام بازگشت به کشور بايد آزمايش کرونا بدهند و در صورتي که جواب آن مثبت بود و فرد به کرونا مبتلا شده باشد، بايد قرنطينه و ادامه روند درمان از سوي وزارت بهداشت پيگيري شود.

دبير ستاد مرکزي اربعين از زائران خواست که از ايران بليت رفت و برگشت هوايي را تهيه کنند و افزود: با توجه به هزينه‌هاي پيش بيني شده به پروازهاي اربعين، به زائران توصيه مي‌کنيم که بليت رفت و برگشت را تهيه کنند تا متحمل هزينه‌هاي بالا نشوند. البته مرز زميني مهران نيز براي بازگشت زائران اربعين باز است، اما با توجه به هزينه‌هاي کرايه تا مرز که حدود يک ميليون تومان خواهد شد، بهتر است زائران از طريق مرز هوايي که به صرفه‌تر است، بازگردند.

محمدي‌فر با بيان اينکه در مرز مهران نيز تيم وزارت بهداشت مستقر مي‌شود و از زائران آزمايش کرونا مي‌گيرد، خاطرنشان کرد: با توجه به محدوديت‌هاي موجود در مرز، در صورتي که ابتلا به کروناي زائري احراز شود، بايد در مرز بستري و قرنطينه شود که شايد موقعيت و امکانات چندان مناسبي نداشته باشد. به همين دليل بهتر است زائران براي بازگشت هم مرز هوايي را انتخاب کنند.

بر اساس پيش‌بيني ستاد اربعين برنامه تشرف زائران اربعين به عراق و بازگشت به کشور در بازه زماني ۲۸ شهريور تا ۱۰ مهرماه از طريق ۶ ايستگاه پروازي صورت مي‌گيرد و هزينه بليت دو طرفه يعني رفت و برگشت ۵ ميليون تومان و از مشهد ۶ ميليون تومان در نظر گرفته شده است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما