اجتماعی
آخرین خبر
۱۴۰۰/۱۱/۱۵ ۱۲:۲۵:۰۰
تصمیمات مجلس بعد از به شهادت رسیدن مامور ناجا توسط قاتل قمه به دست
تصمیمات مجلس بعد از به شهادت رسیدن مامور ناجا توسط قاتل قمه به دست
رئیس مجلس در توئیتی در واکنش به شهادت مامور ناجا در شیراز گفت: مجلس آمادگی دارد به اصلاحات قانون استفاده از سلاح خارج از نوبت رسیدگی کند.
آخرین خبر

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان این را رئیس مجلس در توئیتر خبر داده و نوشته «ستاد کل نیرو‌های مسلح و نیروی انتظامی در اسرع وقت اصلاحات مورد نیاز قانون استفاده از سلاح برای مأمورین شجاع و جان برکف ناجا را به مجلس ارائه کنند.»

به گزارش مهر رئیس مرکز پژوهش های مجلس تهیه پیش نویس اصلاح قانون استفاده از سلاح توسط پلیس را به همکاران حقوقی مرکز ابلاغ کرد.

۱۴ بهمن، معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس از شهادت جانشین پاسگاه انتظامی روستای بیدزرد شیراز در درگیری با اراذل و اوباش خبر داد.

سرهنگ کاووس محمدی گفت که ستوان یکم علی اکبر رنجبر در این درگیری بر اثر ضربه قمه از ناحیه گردن به شدت مجروح شده و در اثر خونریزی شدید جان باخته است.

در این درگیری یک سرباز وظیفه هم مجروح شد.

معاون دادستان شیراز گفت این حادثه بعدازظهر روز چهارشنبه رخ داده که جانشین پاسگاه بیدزرد، همراه یک سرباز وظیفه برای تأمین شام پاسگاه به رستوران مراجعه کرده بودند.

افشین محمدی دره شوی توضیح داد بر اساس فیلم‌های به دست آمده، مجرمان در یک پراید منتظر خودروی مأموران انتظامی بوده اند.

این مقام مسئول گفت مجرمان با یک سلاح سرد بزرگ. از پراید پیاده شدند و سرباز وظیفه را مجروح کرده کردند.

معاون دادستان شیراز گفت «سرباز به دلیل مسلح نبودن به سمت رستوران برای یافتن وسیله دفاع حرکت کرده بود.»

به گفته آقای محمدی، «مجرمان با سلاح سرد چند ضربه به مأمور نیروی انتظامی وارد کردند، مأمور برای مسلح کردن سلاح کمری خود اقدام و یک تیر هوایی هم شلیک کرد، اما بنابر گمانه‌زنی‌ها تیر شلیک نشده است.»

به گفته کارشناسان ضعف‌ها و ابهامات قانون فعلی استفاده از سلاح سبب شده تا در برخی موارد پلیس نتواند اقتدار لازم را در برخورد با اراذل و اوباش داشته باشد و این باعث گستاخ‌تر شدن آنها در تعرض به حقوق مردم شده است.

 

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما