بین الملل
فارس
۱۴۰۰/۰۷/۱۹ ۱۱:۱۹:۴۲
هشدار آمریکا و انگلیس به شهروندانشان: فوراً هتل‌های کابل را ترک کنید
هشدار آمریکا و انگلیس به شهروندانشان: فوراً هتل‌های کابل را ترک کنید
وزارت‌ خارجه ایالات متحده و انگلیس در هشداری فوری از تهدید امنیتی در هتل «سرینا» کابل خبر دادند و از شهروندان خود خواستند که هرچه سریع‌تر این هتل را ترک کنند.
فارس


بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، انگلیس و آمریکا روز گذشته (یکشنبه) از شهروندان خود خواستند که از هتل‌های «کابل» به خصوص هتل معروف سرینا که در سال‌های اخیر میزبان مهمان‌های خارجی، سیاستمداران و اهالی رسانه‌های بین‌المللی بوده است، دوری کنند.

وزارت خارجه ایالات متحده در این خصوص گفت: «با توجه به تهدیدات امنیتی در این منطقه (کابل)، شهروندان آمریکایی که در یا نزدیکی هتل سرینا هستند، باید فوراً این مکان را  ترک کنند».

از طرف دیگر، وزارت خارجه انگلیس نیز در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: «در پی افزایش خطرات، به شما توصیه می‌شود که در هتل‌ها به ویژه‌ها هتل‌های کابل همچون هتل سرینا نمانید».

از طرف دیگر، روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت‌» نیز در این خصوص گزارش کرده است که هشدار به شهروندان آمریکایی و انگلیسی در شرایطی صورت گرفته است که وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با اشاره به مذاکرات دو روز گذشته با طالبان در قطر، تأکید کرده که در خصوص خروج امن شهروندان آمریکایی از افغانستان با نمایندگان طالبان، مذاکرات «منصفانه و حرفه‌ای» صورت داده است.

علی‌رغم آن که انگلیس و آمریکا در هشدار فوری خود، به نوع تهدید امنیتی اشاره‌ای نکرده‌اند اما این هشدار در حالی صورت گرفته است که روز جمعه هفته گذشته (۱۶ مهر ماه)، انفجاری در مسجد «سید آباد» قندوز به وقوع پیوست که در آن یکصد نفر جان خود را از دست دادند و ۱۵۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند. تروریست‌های داعش مسئولیت این انفجار را برعهده گرفتند.

هتل سرینا یک ساختمان نوساز و هتل معروف افغانستان معروف به هتل کابل و نخستین هتل پنج ستاره افغانستان است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما