اجتماعی
آخرین خبر
۱۴۰۱/۰۵/۰۸ ۱۱:۴۱:۰۷
آخرین جزئیات از وضعیت آب و هوا؛ «هشدارباش» سیل در تمام کشور
آخرین جزئیات از وضعیت آب و هوا؛ «هشدارباش» سیل در تمام کشور
با گسترده تر شدن سیل و بارش های شدید باران در نقاط مختلف کشور سازمان هواشناسی نسبت به تداوم و گسترش رگبارهای موسمی در استان های کشور هشدار داد. بر همین اساس هشدار قرمز سازمان هواشناسی، برای سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان برقرار است.
آخرین خبر

آخرین آمار تلفات سیل در کشور

رئیس سازمان امداد و نجات سازمان هلال احمر، درباره آخرین آمار از تلفات سیل در کشور گفت: از اول مردادماه تا ساعت ۲۰ امشب جمعا ۲۱ استان کشور با سیل درگیر بوده‌اند و متاسفانه تاکنون ۵۳ جانباخته و ۱۶ مفقود تا این ساعت سیل برجا گذاشته است.  سه هزار نفر اسکان اضطراری داشته ایم و بیش از ۱۳۰۰ نفر از حوادث مختلف نجات داده شده اند و جمعا ۱۷ هزار نفر در سطح کشور در یک هفته گذشته توسط ۶۸۷ تیم هلال احمر امدادرسانی شده است.

سیل در کرمان هم قربانی گرفت

طبق اعلام مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان، یک جوان در منطقه سکنج ماهان به دلیل گرفتار شدن در سیلاب جان خود را از دست داد.

سیل مرگبار در الیگودرز

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان از کشته شدن ۴ نفر در سیل الیگودرز خبر داد و گفت: تا کنون به ۶٠ خانوار سیل زده در شهرستان الیگودرز امدادرسانی شده است.

کشف ۵ جسد دیگر در سیل امام‌زاده داوود

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از کشف و خارج کردن پنج جسد از پایین و بالای بازارچه امامزاده داوود (ع) خبر داد.

وزیر کشور: 18 استان درگیر سیل هستند

وزیر کشور ظهر امروز در بخش خبری ساعت 14 شبکه اول سیما در پاسخ به سوالی درباره وضعیت مناطق سیل‌زده در کشور اظهار داشت: 18 استان ما همچون استان های مازندران، گیلان، البرز، تهران، مرکزی، اصفهان و یزد از جمله استان های درگیر سیل هستند.

وزیر کشور: 18 استان درگیر سیل هستند

وزیر کشور: 18 استان درگیر سیل هستند

 


 *حجت‌الاسلام رئیسی با توجه به بارش های پیش رو و احتمال سرریز شدن سدها و آب بندها، استانداران سراسر کشور و دستگاه‌های مرتبط را موظف کرد اقدامات و تدابیر لازم را برای پیشگیری از بروز خسارات در دستور کار قرار دهند. 

* با در خواست وزیر کشور، فرمانده کل ارتش به فرمانده نیروی زمینی دستور داد تا با مسئولیت فرمانده میدانی امدادرسانی ارتش، در مناطق در خطر سیل و آسیب‌دیده، امکانات و تجهیزات مورد نیاز مهندسی ستاد بحران و مردم را تأمین کنند.

*متروی این کلانشهر امروز از ساعت ۱۴ تعطیل است و به شهروندان خدمت‌رسانی نخواهد داشت. 

این تصمیم در پی هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارش باران و جهت حفظ ایمنی شهروندان اتخاذ شده است‌. 

*رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر  آخرین وضعیت امدادرسانی به امدادرسانی به حوادث سیل و آبگرفتگی در ۱۷ استان کشور را تشریح و اعلام کرد که تاکنون ۱۴ نفر در پی این حوادث جان خود را از دست داده‌اند.  

*معاون فنی و هماهنگی بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور عملکرد ستادهای استانی در مواجهه با سیل مناسب ارزیابی کرد.

*معاون سازمان مدیریت بحران کشور گفت: هشدار قرمز هواشناسی به معنای خسارت قطعی است

*هشدار قرمز سازمان هواشناسی، برای سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان برقرار است.

*جاده چالوس و آزادراه تهران- شمال در هر دو مسیر مسیر رفت و برگشت از ساعت ۲۳:۳۰ شب گذشته به علت بارندگی شدید و احتمال نشست آسفالت تا اطلاع بعدی مسدود هستند. همچنین محور هراز با توجه به ادامه عملیات پاکسازی گل و لای تا اطلاع بعدی مسدود است.

*در تهران، البرز، قزوین، قم، سمنان، هرمزگان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، یزد، مرکزی، خراسان شمالی، زنجان، گلستان، مازندران، گیلان، کردستان و لرستان هم برای امروز هشدار نارنجی صادر شده است.

پرایدهایی که در آب حل می‌شوند!

 

 در این روزها که سیل ویرانگر گریبان مردم را گرفته، عکس‌های از پراید مچاله و مقاومت کم آنها در برابر سیل هم در حال انتشار است که انتقادهای زیادی را به همراه داشته است. 

سیل شدید، تراکتور را با خودش برد!

احتمال بارش‌های رگباری در پایتخت طی ساعات بعدازظهر امروز

 کارشناس سازمان هواشناسی کشور از تداوم بارش‌ها هم در نوار شمالی هم در نیمه جنوبی طی سه، چهار روز آینده خبر داد و گفت: در تهران هم امروز در ساعات بعدازظهر احتمال رگبارهای پراکنده و بارش‌های رگباری وجود دارد.

یزد ونیز شد

تصاویری از وضعیت امروز یزد بعد از بارش های چند ساعته مشاهده می کنید.


 

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما