ورزشی
مهر
۱۴۰۱/۰۳/۲۷ ۱۰:۵۹:۲۰
فرنگی‌کاران جوان در مسیر رسیدن به روزهای طلایی
فرنگی‌کاران جوان در مسیر رسیدن به روزهای طلایی
تیم کشتی فرنگی جوانان ایران سرانجام پس از فراز و فرودهای مختلف به ثبات قابل قبولی رسید که این موضوع در اردوهای اخیر و تورنمنت بین‌المللی کاملاً مشهود است.
مهر


حمید باوفا سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان کشورمان ثابت کرده هر گاه سکان هدایت این تیم را بر دست داشته، نتایج درخشانی را در میادین آسیایی و جهانی رقم زده است. البته او بنا به دلایلی مدتها از هدایت این تیم دور بود اما دوباره با حکم رئیس فدراسیون کشتی به رأس امور کشتی جوانان بازگشت و بلافاصله چندین اردو و تورنمنت داخلی و خارجی را با موفقیت پشت سر گذاشت.
حمید باوفا با توجه به پایان اردوی ششم فرنگی کاران جوان که طی روزهای ۱۳ تا ۲۴ خردادماه در خانه کشتی برگزار شد، وضعیت شاگردانش را بسیار مطلوب ارزیابی کرد. به ویژه آنکه بخشی از این تمرینات بصورت مشترک با تیم بزرگسالان با نظارت محمد بنا برگزار شد و حال و هوای خاصی داشت.
با این وجود می‌توان امیدوار بود که تیم کشتی فرنگی جوانان فاصله زیادی تا تکرار افتخارات قبلی و رسیدن به روزهای طلایی و درخشان ندارد و باید منتظر ماند و دید که شاگردان باوفا چه دستاوردی را در مسابقات آسیایی و جهانی پیش رو کسب خواهند کرد.
البته تیم منتخب کشتی فرنگی جوانان چندی پیش در رقابت‌های بین المللی جام ساساری ایتالیا به میدان رفت و با کسب ۷ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۱ مدال برنز به عنوان قهرمانی دست یافت. این در حالی بود که تیم جوانان در یک تورنمنت در رده سنی بزرگسالان به میدان رفت و با ۱۰ کشتی گیر در ۸ وزن عملکرد قابل توجهی از خود بر جای گذاشت.
به گفته حمید باوفا سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان تمرینات مشترک با تیم بزرگسالان، ایده بسیار خوبی بود که با هماهنگی محمد بنا انجام شد که مطمئناً بیشترین آورده را برای سربلندی کشتی چه در رده جوانان و چه رده بزرگسالان در بر خواهد داشت.
وی بعد از پایان اردوی اخیر جوانان اعلام کرد برگزاری تمرین مشترک مزیت‌های زیادی دارد چون مدعیان جوان با کشتی گیران عنوان‌دار رقابت می‌کنند و سرشاخ شدن با آنها باعث بالا رفتن انگیزه‌شان می‌شود. از طرف دیگر کادر فنی بزرگسالان هم ملی پوشان جوان را که در سال‌های آینده می‌توانند به جمع آنها اضافه شوند را زیر نظر دارد و می‌توانند با شناخت بیشتری برای آینده تیم ملی تصمیم گیری کنند.
 

 

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما